speaker-info

Danuta Lewandowska

ogromną radość sprawia jej granie dla młodej widowni

Swoją drogę teatralną rozpoczęła od sceny Teatru Lalek w Kielcach; do dzisiaj zresztą ogromną radość sprawia jej granie dla młodej widowni. Przez kilka sezonów pracowała w Teatrze im. St. Żeromskiego w Kielcach, gdzie zagrała wiele znaczących ról m.in.: w “Kramie z piosenkami” L. Schillera, “Nowym Don Kichocie” A. Fredry czy “Zaćmieniu” Mircea.

Drugi dyplom – aktorki dramatycznej – zdobyła pracując w Teatrze im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim. Tam największą satysfakcję dała jej praca nad monodramem “Hollywood – czyli święty los” K. Brauna. Zagrała również Żonę w “Ich czworo” G. Zapolskiej, rolę tytułową w “Okapi” S. Grochowiaka, Panią w “Pokojówkach” Geneta, Zuzannę w “Umrzeć ze śmiechu” Janczarskiego, Rózię w “Dożywociu” A. Fredry czy Kliminę w “Weselu” S. Wyspiańskiego.
Z Teatrem Nowym w Zabrzu związana jest od 1988 r. Tu mogliśmy oglądać ją jako Juliasiewiczową w “Moralności Pani Dulskiej”, Podstolinę w “Zemście”, Emilię w “Umrzeć ze śmiechu”, Kate w “Farsie na trzy sypialnie” Ayckbourna, Stellę w “Przy drzwiach zamkniętych” Sartre’a, Sally w “Szczęściarzu” R. Cooney’a, Elmirę w “Tartuffie”, Joannę w „Podwójnej rezerwacji” czy Panią Prokurator w „Wampirze”.

W 2004 r. została nominowana do Złotej Maski. Również w 2004 r.uhonorowana została wyróżnieniem aktorskim Ministra Kultury na X Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w Warszawie za rolę Pani Prokurator w spektaklu „Wampir” Wojciecha Tomczyka w reżyserii Marcina Sławińskiego.

W 2009 r. odznaczona Złotą Odznaką Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego.

W 2013 r. otrzymała nagrodę aktorską za rolę Matki w spektaklu „Matki” w reżyserii K. Deszcz podczas XIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2013.

W marcu 2014 r. w kategorii „aktorstwo – rola kobieca” uhonorowana została Złotą Maską, również za rolę w spektaklu „Matki”.

Wyróżniona Nagrodą Aktorską za rolę w spektaklu „Nema” podczas XVIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2018 r.

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Danuty Lewandowskiej

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric VertelauxKup bilet

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

NEMA
– Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK
– Maria KownackaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – WIELKI WTOREK
– Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

MORZE CICHE
– Jeroen Van HaeleKup bilet

* WSZYSTKIE *

Spektakl z wykorzystaniem języka migowego. Czas trwania: 1 godz. 15 min.  Scena Kameralna w Parku Hutniczym
– – – – – –

Współczesna kultura oparta jest głównie na dźwięku, dlatego też osoby głuche i niedosłyszące często boją się przełamać i wyjść z domu, chociażby na spektakl do teatru. Dlatego też Teatr Nowy w Zabrzu „wychodzi” do szkół, ośrodków i placówek wychowawczych, w których uczą się dzieci z wadami słuchu. W ramach projektu, którego organizatorem jest Instytut Teatralny im. Zb. Raszewskiego zaplanowaliśmy kilkanaście wyjazdów m.in. do: Katowic, Krakowa, Warszawy, Kalisza i Kutna.

Przekład: Jadwiga Jędryas
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Adaptacja i wideo: […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – PREMIERA
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric VertelauxKup bilet

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 2 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: INGMAR VILLQIST
Scenografia i kostiumy: MARCEL SŁAWIŃSKI I KATARZYNA SOBAŃSKA
Charakteryzacja: EWA DROBIEC
Konsultacje muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 2 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: INGMAR VILLQIST
Scenografia i kostiumy: MARCEL SŁAWIŃSKI I KATARZYNA SOBAŃSKA
Charakteryzacja: EWA DROBIEC
Konsultacje muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI- SPEKTAKL ZAMKNIĘTY
Patric Vertelaux

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric VertelauxKup bilet

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric VertelauxKup bilet

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK
– Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK
– Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric VertelauxKup bilet

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

MORZE CICHE
– Jeroen Van HaeleKup bilet

* WSZYSTKIE *

Spektakl z wykorzystaniem języka migowego. Czas trwania: 1 godz. 15 min.  Scena Kameralna w Parku Hutniczym
– – – – – –

Współczesna kultura oparta jest głównie na dźwięku, dlatego też osoby głuche i niedosłyszące często boją się przełamać i wyjść z domu, chociażby na spektakl do teatru. Dlatego też Teatr Nowy w Zabrzu „wychodzi” do szkół, ośrodków i placówek wychowawczych, w których uczą się dzieci z wadami słuchu. W ramach projektu, którego organizatorem jest Instytut Teatralny im. Zb. Raszewskiego zaplanowaliśmy kilkanaście wyjazdów m.in. do: Katowic, Krakowa, Warszawy, Kalisza i Kutna.

Przekład: Jadwiga Jędryas
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Adaptacja i wideo: […]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

NEMA
– Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

NEMA
– Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK
– Maria KownackaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

NEMA
– Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min.
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Pech sprawił, że dyrektor hotelu musi je umieścić w jednym apartamencie, w przeciwległych pokojach. Wszyscy wiedzą, że […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...