speaker-info

Grzegorz Cinkowski

Rocznik 1969. Absolwent PWST we Wrocławiu (Wydział lalkarski). W latach 1993 – 1997 związany ze Śląskim Teatrem Lalki i Aktora “Ateneum” w Katowicach (m.in. Tymoteusz i Psiuncio. rola: Miś Tymoteusz Rymcimci, Zgadywanki Ondry Świniarka – monodram, Śpiąca królewna , rola: Książę), następnie w latach 1997 – 2007 z Teatrem im. C. K. Norwida w Jeleniej Górze (Komedia pasterska, rola: Kupido, Na pełnym morzu, rola: Mały Rozbitek, Far niente, rola: Zenon, Bracia Karamazow, rola: Aleksiej, Pinokio, rola tytułowa, Testosteron, rola: Janis, Czerwone nosy, rola: Brodin, Wódka z rumem – monodram, Romeo i Julia, rola: Benvolio, Trans-Atlantyk, rola: Cieciszowski i Horacjo) a od 2008 roku z Teatrem Nowym w Zabrzu. W 1996 r. wyróżniony został Nagrodą Wojewody Katowickiego.

Na zabrzańskiej scenie wystąpił w spektaklach: „Don Kichote” w reż. K.Prusa, „Brzydal” w reż R.Matusza, „Pół żartem, pół sercem” w reż. T.Obary, „Dawno temu, dziś” w reż. T.Obary , „Miłobójcy, czyli koniec świata” w reż. L.Mackiewicza, „Gorące lato w Oklahomie” w reż. K.Deszcz, „Transfer” w reż. B.Wyszomirskiego, „Zamiana na wakacje” w reż. Z.Sryja, „Niekończona historia” w reż. Uli Kijak, „Zdobywcy” w reż. T.Obary.

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Grzegorza Cinkowskiego

Monodram inspirowany dramatem Jeana Pierre’a Dopange pt. „Belfer” w brawurowym wykonaniu Grzegorza Cinkowskiego. To ponad godzinne spotkanie z nauczycielem i aktorem, a może aktorem i nauczycielem… Zarówno w jednym i drugim wcieleniu Grzegorz Cinkowski zadaje sobie wiele podstawowych pytań.
– – – – – –

Zastanawia się jakim jest nauczycielem i aktorem, jakimi środkami dysponuje, kim są autorytety w dzisiejszym świecie? Czy w ogóle jeszcze istnieją? Podejmuje z widzem/uczniem subtelną, a może jednak ryzykowną grę? Na ile pasja i poczucie misji mogą zwyciężyć nad potrzebą aprobaty, uwielbienia, chęcią bycia przydatnym? Kim jest w dzisiejszym świecie nauczyciel i aktor? Wspaniały popis aktorskich umiejętności Grzegorza Cinkowskiego wprowadzi Państwa w świat pełen […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

Monodram inspirowany dramatem Jeana Pierre’a Dopange pt. „Belfer” w brawurowym wykonaniu Grzegorza Cinkowskiego. To ponad godzinne spotkanie z nauczycielem i aktorem, a może aktorem i nauczycielem… Zarówno w jednym i drugim wcieleniu Grzegorz Cinkowski zadaje sobie wiele podstawowych pytań.
– – – – – –

Zastanawia się jakim jest nauczycielem i aktorem, jakimi środkami dysponuje, kim są autorytety w dzisiejszym świecie? Czy w ogóle jeszcze istnieją? Podejmuje z widzem/uczniem subtelną, a może jednak ryzykowną grę? Na ile pasja i poczucie misji mogą zwyciężyć nad potrzebą aprobaty, uwielbienia, chęcią bycia przydatnym? Kim jest w dzisiejszym świecie nauczyciel i aktor? Wspaniały popis aktorskich umiejętności Grzegorza Cinkowskiego wprowadzi Państwa w świat pełen […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

Monodram inspirowany dramatem Jeana Pierre’a Dopange pt. „Belfer” w brawurowym wykonaniu Grzegorza Cinkowskiego. To ponad godzinne spotkanie z nauczycielem i aktorem, a może aktorem i nauczycielem… Zarówno w jednym i drugim wcieleniu Grzegorz Cinkowski zadaje sobie wiele podstawowych pytań.
– – – – – –

Zastanawia się jakim jest nauczycielem i aktorem, jakimi środkami dysponuje, kim są autorytety w dzisiejszym świecie? Czy w ogóle jeszcze istnieją? Podejmuje z widzem/uczniem subtelną, a może jednak ryzykowną grę? Na ile pasja i poczucie misji mogą zwyciężyć nad potrzebą aprobaty, uwielbienia, chęcią bycia przydatnym? Kim jest w dzisiejszym świecie nauczyciel i aktor? Wspaniały popis aktorskich umiejętności Grzegorza Cinkowskiego wprowadzi Państwa w świat pełen […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel Schmitt

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel Schmitt

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

O CO BIEGA?
– Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

TO, CO NAJPIĘKNIEJSZE – Marian HemarZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Scena Kameralna w Parku Hutniczym
Czas trwania:
– – – – – –

„To co najpiękniejsze” – spektakl złożony z trzech jednoaktówek Mariana Hemara, jednego z najwybitniejszych twórców literatury polskiej. Obchody 100lecia odzyskania Niepodległości Polski to doskonały pomysł do wystawienia tej teatralnej premiery. Niepodległość wyrasta z serca i umysłu… Z działań ludzi, którzy niezłomnie i w prawdzie walczyli nie orężem ale własnym talentem i twórczością.


Reżyseria i scenografia: Zbigniew Stryj

Norwid, Chopin, Fredro…to postacie, o których pisze Hemar, oni i ich adwersarze, oni i ich czasy, niewola marzenia o swobodzie i ich zmagania się ze złem. Co znaczyły kiedyś tak ważne słowa jak patriota, demokrata, kosmopolita? […]

WIĘCEJ...

SCROOGE. OPOWIEŚĆ WIGILIJNA – Charles Dickens

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny
Czas trwania: 1 godz. 30 min.
– – – – – –

Familijne widowisko dla całej rodziny, które trzeba zobaczyć!

„Scrooge. Opowieść Wigilijna” w reżyserii Henryka Adamka to wzruszająca historia przemiany skąpca – tytułowego Scrooge’a – w człowieka hojnego i dobrego dla innych, na podstawie znanego opowiadania Karola Dickensa, nawiązującego do Świąt Bożego Narodzenia. Przed spotkaniem trzech Duchów Bożego Narodzenia (Ducha Minionych Świąt, Ducha Tegorocznego Bożego Narodzenia i Ducha Przyszłych Świąt), Scrooge jest człowiekiem, dla którego pieniądze są najważniejsze, ale wówczas jego życie jest marne i nieszczęśliwe. Dopiero po wizycie dziwnych gości i refleksji nad swoim życiem, […]

WIĘCEJ...