speaker-info

Hanna Boratyńska

przystań na długie lata

Absolwentka PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Debiutowała rolą Hester w „Sercach w matni” na scenie Teatru Powszechnego w Łodzi. Po okresie łódzkim, kiedy to podziwiała ją publiczność Teatru Powszechnego i Teatru im.Jaracza przeniosła się do Katowic. Pierwszy raz pojawiła się w Zabrzu grając gościnnie (była bowiem uznaną aktorką Teatru Śląskiego) rolę Łuki w „Żołnierzu i Bohaterze”. Teatr Nowy okazał się jednak jej przystanią na długie lata. Do dziś nie używa określenia Teatr Nowy, tylko zawsze „mój Teatr” – gdzie kreując wielkie postacie kobiece, osiąga sukcesy artystyczne. Taka była Ruth w „Niemcach” czy Dona Beatriz w „Niewidzialnej kochance”, role, które powstały już po związaniu się na stałe z zabrzańską sceną. Dianę w „Fantazym” wymarzyła sobie, zdając egzamin do szkoły teatralnej i prezentując przed komisją monolog z tej sztuki. ”Diana to wielka rola, którą w spektaklu Teatru Nowego indywidualnie i wrażliwie ujmuje Hanna Boratyńska (…) bardzo pięknie i w przejmujący sposób mówi słynny monolog…” pisał Wojciech Natanson w „Teatrze” (1974). Ninę Zarieczną w „Mewie” uważała za jedną z najtrudniejszych, ale i najpiękniejszych postaci literatury dramatu, i właśnie w Zabrzu odniosła sukces, grając ją z ogromnym wewnętrznym żarem. Hanna Boratyńska zawsze uważana była za aktorkę o wspaniałych warunkach. Jej obecność na scenie , to nie tylko sposób poruszania się, gest, znakomite wyczucie kostiumu czy stylu. Jej kobiety skupiają na sobie uwagę z chwilą wejścia i prawdę o własnym wnętrzu odsłaniają przez cały czas trwania przedstawienia. Są wiarygodne i wielowymiarowe. Mają w sobie ów nieuchwytny, a tak ważny dla teatralnej prawdy, rys tragicznego rozdarcia i rozpaczy, jaki nosimy w sobie, stając wobec sytuacji bez wyjścia. W recenzjach „Domu lalki”, w którym grała Norę, podkreślano jej powściągliwość, będącą wyrazem bólu i przerażenia, ale także wielkiej godności wewnętrznej. Grając tytułową rolę w „Balladynie” „nasyciła ją nie tylko okrucieństwem, ale także jej kobiecymi emocjami, ślepą miłością i wreszcie zapętleniem w świecie zbrodni, które ją upajały, ale dusiły jak pospolita zmora”. Podobnie przekonująco pokazała w „Szaleństwie” metamorfozę zakompleksionej starej panny, którą ożywia miłość, ale która w tej miłości spala się w jakiś szczególnie bolesny sposób. W „Fizykach” bardzo wyraziście stworzyła portret Doktor Zhand – kobiety ułomnej, smutnej i pokonanej przez los, a przez to zgryźliwej, agresywnej i destrukcyjnej. Warsztat aktorski Hanny Boratyńskiej można określić dwoma słowami – znakomity i wszechstronny . Doskonale kreuje role królewskie (Elżbieta w „Ryszardzie III”, Klementyna w „Zapomnieć o Herostratesie” ), komediowych arystokratek, (Podstolina w „Fircyku w zalotach” i Starościna w „Powrocie Posła” ), elegantek z wielkiego świata (Juliasiewiczowa w „Moralności Pani Dulskiej” i Jadwiga w „Klubie Kawalerów”). Posiada umiejętność prowadzenia zarówno finezyjnego dowcipnego dialogu (Elmira w „Mężu i Żonie”, Lulu w „Skizie”, Shila w „Wszystko jest względne”, Dobrójska w „Ślubach panieńskich”; Panna Olive Harriet Smythe w „Podwójnej rezerwacji”) jak również wydobywania rubasznego humoru z takich postaci jak Frozyna w „Skąpcu” czy Tadrachowa w „Dulska – Musical”. Potrafi przekonać widzów do swoich portretów kobiet ułomnych , smutnych, pokonanych przez los , a przez to czasem zgryźliwych, agresywnych i destrukcyjnych. Bardzo lubi stworzone przez siebie postacie z dramatów S.Mrożka – Eleonorę w „Tangu”, Panią w „Pieszo” i Brunę w „Serenadzie”. Ceni zaś przede wszystkim pełną radość tworzenia, poczucia zespołowości, pracę z koleżankami i kolegami przy budowaniu spektakli . Hanna Boratyńska odznaczona została Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2009). W roku 2010 Hanna Boratyńska obchodziła Jubileusz 50-lecia pracy artystycznej.

 

Nagrody:
2012 – ZŁOTA MASKA za rolę kobiecą w spektaklu “Gorące lato w Oklahomie” w reż. Katarzyny Deszcz
2011 – Nagroda Aktorska za rolę Violet Weston w spektaklu “Gorące lato w Oklahomie” w reż. Katarzyny Deszcz podczas XI Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej “Rzeczywistość Przedstawiona”
2010 – Nominacja do ZŁOTEJ MASKI za rolę Babki w spektaklu Victora Lanoux “Dawno temu dziś” w reż. Tomasza Obary
2009 – Srebrny Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” (2009)
2000 – Medal im. Mariana Mikuty (Towarzystwo Kultury Teatralnej)
1994 – Nagroda Prezydenta Miasta Zabrze w Dziedzinie Kultury
1984 – Zasłużony Działacz Kultury
1981 – Złota Odznaka „Zasłużony w rozwoju woj.katowickiego”
1980 – Złoty Krzyż Zasługi
1976 – Srebrna Maska
1975 – Srebrna Maska

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Hanny Boratyńskiej

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU
– wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – PREMIERA
– wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Baśń / Czas trwania: około 2 godzin
– – – – – –

Być dobrym, niewinnym dzieckiem oznacza w baśni Andersena mieć klucz do prawdziwej potęgi. Opowieść o dwojgu dzieciach wrzuconych w świat, w którym rozpleniło się zło, symbolizowane przez niezliczone, wszechobecne kawałki szatańskiego zwierciadła, oznacza w jakimś sensie wkroczenie na ścieżkę Dawida, któremu przyszło się mierzyć z Goliatem. Tyle że w baśni Andersena zło nie zostanie pokonane ostatecznie, potwór nie straci życia, rozbite lustro złego czarnoksiężnika, będące diablą igraszką, nie zniknie ze świata. Zło, które się zdarzyło, trwa, lecz ocalenie duszy przed lodową śmiercią jest możliwe. Piękno i moc opowieści o Królowej Śniegu bierze się także stąd, że […]

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

EMIGRACJA – Malcolm XDKup bilet

* WSZYSTKIE *

Adaptacja sceniczna bestselerowej powieści Malcolma XD pod tym samym tytułem. Kryjący się pod pseudonimem autor jest najbardziej znanym twórcą pasty – nowego gatunku literackiego, królującego w internecie, a „Emigracja” to jego debiut książkowy. W dynamiczny, groteskowy, pełen humoru sposób opowiada o przygodach młodego człowieka, który przed rozpoczęciem studiów, by poprawić swoją kondycję życiową wyrusza w podróż na Wyspy Brytyjskie. Zjadliwy obraz realiów polskiej prowincji przechodzi w równie sarkastyczny opis relacji międzyludzkich w różnych środowiskach polskich emigrantów, ich mentalności, postaw w zderzeniu z innym światem. Utrzymana w klimacie powieści łotrzykowskiej gawęda jest opisem doświadczenia pokoleniowego, które w pewien sposób ukształtowało, a może i napiętnowało losy całej generacji Polaków.

Malcolm XD „Emigracja”

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz.II – Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat / Czas trwania: 1 godz. 5 min./ Bez przerwy / Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię. /II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi, świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia.

Reżyseria: Irena Jun
Scenografia: Jerzy Kalina
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Asystent reżysera: Zbigniew Stryj
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie […]

WIĘCEJ...
Font Resize
Kontrast