speaker-info

Jarosław Karpuk

postaci nabierają pełnego wyrazu

Rocznik 1964, aktor filmowy i teatralny; absolwent PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Swoją drogę teatralną rozpoczął od sceny Teatru im. St. Wyspiańskiego w Katowicach. Później pracował w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, gdzie zagrał wiele znaczących ról m.in. w spektaklach: „Czarownice z Salem” w reż. B.Wyszomirskiego, „Don Juan” w reż. Z.Wardejna, „Trzy siostry” w reż. T.Dutkiewicza, „ Folwark zwierzęcy” w reż. S.Żukowskiego, „Rewizor” w reż. S.Nosowicza, „Wiśniowy sad” w reż. S.Danczenko, „ Balladyna” w reż. M.Gaj, „Dziady” w reż. Z.Wardejna.

Od 2006 r. związany jest z Teatrem Nowym w Zabrzu, gdzie oglądać go można było w spektaklach: „Krawiec” w reż. W.Pawlaka, „Lęki poranne” w reż. I.Villqista, „Znaki szczególne – brak” w reż. P.Szumca, „Porucznik z Inishmore” w reż. A.Sadowskiego, „Ożenek” w reż. L.M.Zaikauskasa, „ Modliszka” w reż. Z.Stryja, „ Piękna i bestia” w reż. P.Nosalka, „Pół żartem, pół sercem” w reż. T.Obary, „ Zdobywcy” w reż. T.Obary, „Miłobójcy, czyli koniec świata w Zabrzu” w reż. L.Mackiewicza, „Jasiu albo polish joke” w reż. M.Podstawnego, „Top Dogs” w reż. G.Kempinsky’ego, „Zbrodnia i kara” w reż. K.Prusa, „Zaręczyny” w reż. M.Sławińskiego.

W 2010 r. Jarosław Karpuk nominowany był do Nagrody im. Leny Starke za rolę Jacka w spektaklu „Pół żartem, pół sercem” w reżyserii Tomasza Obary.

Wyróżniony Nagrodą Aktorską – za role w spektaklach „Jasiu albo Polish Joke” (wujek Roman) i „Top Dogs” (Hans Peter Muller) podczas XIV Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2014.

W 2014 r. uhonorowany Nagrodą im. Leny Starke za rolę Marmieładowa w spektaklu „Zbrodnia i kara” w reżyserii Krzysztofa Prusa.

W 2016 r. uhonorowany Wyróżnieniem Aktorskim za rolę w spektaklu „Ciało moje” podczas XVI Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona”.

„Kreowane przez Jarosława Karpuka postaci z przedstawienia na przedstawienie nabierają pełnego wyrazu, stając się „prawdziwe” i skupiając na sobie uwagę widowni już od momentu wejścia na scenę” – piszą recenzenci. Od ośmiu lat bierze udział w wakacyjnej akcji „Lato z teatrem” organizowanej dla dzieci i młodzieży. Prowadził również Młodzieżowe Studium Teatralne przy Teatrze Nowym w Zabrzu.

Zagrał w kilku filmach i serialach m.in. „Ostatni walc”, „Kabaret śmierci”, „Szpiedzy w Warszawie”, „Na Wspólnej”, „Klan”.

Obecnie Jarosława Karpuka oglądać możemy w spektaklach: „Balladyna” w reż. I.Villqista, „Zemsta” w reż. Z.Stryja, „Dziady cz.II” w reż. I.Jun, „Boże Mój” w reż. J.Makselona, „Dziennik Anny Frank” w reż. K.Prusa, „Duszek z komina” w reż. Z.Stryja, „Wiśniowy sad” w reż. D.Mgebrishvili, „Ku Klux Klan. W krainie miłości” w reż. M.Podstawnego, „To, co najpiękniejsze” w reż. Z.Stryja.

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Jarosława Karpuka

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DOM LALKI. CZĘŚĆ DRUGA
Lucas HnathKup bilet

* WSZYSTKIE *

DOM LALKI. CZĘŚĆ DRUGA
Lucas HnathKup bilet

* WSZYSTKIE *

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
specjalny wieczorny spektakl


Adam MickiewiczKup bilet

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DOM LALKI. CZĘŚĆ DRUGA
Lucas HnathKup bilet

* WSZYSTKIE *

DOM LALKI. CZĘŚĆ DRUGA / PREMIERA
Lucas HnathKup bilet

* WSZYSTKIE *

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel Schmitt

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel Schmitt

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz Słowacki

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz Słowacki

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA?
– Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA?
– Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

DUSZEK Z KOMINA – Zbigniew Stryj

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / To przezabawna, a jednocześnie pełna mądrości historia Duszka, który po stracie domu spotyka dwa Skrzaty – Poziomka i Stokrotka, podążających do przyjaciela – Skrzata Obłoczka. To przypadkowe spotkanie zmieni dotychczasowy sposób myślenia Duszka.

Reżyseria i scenografia: Zbigniew Stryj
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Bogdan Kisiel
Ruch sceniczny: Katarzyna Najder
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Widząc postępowanie druhów, słuchając i stosując się do ich rad pozna wiele ważnych, życiowych zasad dotyczących m.in. bezinteresownej pomocy innemu, utrzymania czystości, czy też… segregacji śmieci Spektakl przeplatany dużą ilością piosenek i kolorów będzie wspaniałą zabawą nie tylko dla najmłodszych widzów, ale tak naprawdę […]

WIĘCEJ...

SCROOGE. OPOWIEŚĆ WIGILIJNA – Charles Dickens

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny
Czas trwania: 1 godz. 30 min.
– – – – – –

Familijne widowisko dla całej rodziny, które trzeba zobaczyć!

„Scrooge. Opowieść Wigilijna” w reżyserii Henryka Adamka to wzruszająca historia przemiany skąpca – tytułowego Scrooge’a – w człowieka hojnego i dobrego dla innych, na podstawie znanego opowiadania Karola Dickensa, nawiązującego do Świąt Bożego Narodzenia. Przed spotkaniem trzech Duchów Bożego Narodzenia (Ducha Minionych Świąt, Ducha Tegorocznego Bożego Narodzenia i Ducha Przyszłych Świąt), Scrooge jest człowiekiem, dla którego pieniądze są najważniejsze, ale wówczas jego życie jest marne i nieszczęśliwe. Dopiero po wizycie dziwnych gości i refleksji nad swoim życiem, […]

WIĘCEJ...

KU KLUX KLAN.
W KRAINIE MIŁOŚCI
– Katarzyna Surmiak-Domańska

* WSZYSTKIE *

Komediodramat
Czas trwania: 2 godz. 15 min.  z przerwą

“Ogląda się go z absolutną przyjemnością, w ukołysaniu kolejnymi brawurowo wykonanymi piosenkami country i aktorskimi monologami. () Zabrzańscy aktorzy nie pozwalają sobie na żadne przerysowanie, krytykę rozumowania bohaterów. Radykalnie prawicowe myśli mogą wybrzmieć ze sceny bezkarnie. I wtedy niejeden widz łapie się na wewnętrznym potakiwaniu treściom głoszonym ze sceny. Teatralna pułapka się zatrzaskuje…

Adaptacja i reżyseria: Maciej Podstawny
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Anna Stela
Projekcje video: Amadeusz Nosal
Teksty piosenek: Łukasz Zaleski
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Maciej Podstawny pokazuje mechanizmy rodzenia się faszyzmu, udowadnia niemal fizycznie, że każdy z nas ma rasistowskie predyspozycje. Boimy […]

WIĘCEJ...

BOŻE MÓJ
– Anat Gov

* WSZYSTKIE *

Komediodramat
Czas trwania: 1 godz. 30 min.
– – – – – –

Do końca świata pozostało 60 minut… Zapraszamy na niezwykłą sesję terapeutyczną z tajemniczym pacjentem, który przedstawia się jako… Bóg. Pogrążony w depresji, nie ma już siły dłużej czuwać nad światem, który, stworzył. Komediodramat mówiący w sposób prosty o poważnych sprawach.

Przekład: Agnieszka Olek
Reżyseria: Jerzy Makselon
Scenografia: Joanna Puk

W roli syna terapeutki:

Pierwszy artysta, kreator świata – Bóg. I do tego z depresją. Pytanie: jak pomóc Bogu, który przyznaje się do dezercji? Jak wytłumaczyć Jego zniknięcie na przeszło dwa […]

WIĘCEJ...

WIŚNIOWY SAD
– Antoni Czechow

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Teraźniejszość zmienia się dynamicznie. Zmieniają się relacje, zmienia się świat, człowiek i nawet natura. „Stare” staje się niepotrzebne – a „nowe” napawa obawami. “Dom, w którym mieszkamy, dawno już nie jest naszym domem!” słowa jednego z bohaterów Wiśniowego Sadu najbardziej dokładnie i bezlitośnie ukazują nieuchronny upływ czasu … Wtedy zadajemy sobie pytanie: Co dalej? Co nas czeka? I co będzie jutro? D. Mgebrishvili – reżyser.

Tekst: Antoni Czechow
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Reżyseria: David Mgebrishvili
Scenografia: Tamri Okhikiani
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Dramat
Czas […]

WIĘCEJ...

TO, CO NAJPIĘKNIEJSZE – Marian HemarZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Scena Kameralna w Parku Hutniczym
Czas trwania:
– – – – – –

„To co najpiękniejsze” – spektakl złożony z trzech jednoaktówek Mariana Hemara, jednego z najwybitniejszych twórców literatury polskiej. Obchody 100lecia odzyskania Niepodległości Polski to doskonały pomysł do wystawienia tej teatralnej premiery. Niepodległość wyrasta z serca i umysłu… Z działań ludzi, którzy niezłomnie i w prawdzie walczyli nie orężem ale własnym talentem i twórczością.


Reżyseria i scenografia: Zbigniew Stryj

Norwid, Chopin, Fredro…to postacie, o których pisze Hemar, oni i ich adwersarze, oni i ich czasy, niewola marzenia o swobodzie i ich zmagania się ze złem. Co znaczyły kiedyś tak ważne słowa jak patriota, demokrata, kosmopolita? […]

WIĘCEJ...
Font Resize
Kontrast