Do Teatru Nowego w Zabrzu doszła nieco okrężną drogą, ale zadomowiła się właśnie tutaj. Aktorka Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie, a potem Teatru Zagłębia w Sosnowcu i Sceny Polskiej w Czeskim Cieszynie, mówi, że każda rola jest ważna, byle nie była papierowa. No, ale jeśli zdarzy się taka „szeleszcząca”, to też trzeba na nią znaleźć sposób. Była już Doryną w „Świętoszku” i Elmirą w „Tartuffie”; fascynuje ją obserwacja tego, jak przekład (Boy, Korzeniowski) wpływać może na koncepcję reżyserskiej interpretacji tego samego dzieła. Lubi przedstawienia, w których można wyśpiewać się do woli, nic więc dziwnego, że z sentymentem wspomina tytułowe role w „Madame Sans-Gene” i w „Jadzi wdowie”. Ceni swoją Kasandrę w „Odprawie posłów greckich”, ale nigdy nie odżegnywała się od farsy, bo prywatnie potrafi się śmiać równie szczerze, jak widzowie, oglądający ją w „Farsie na trzy sypialnie” czy w „Skoku z łóżka”. Jest aktorką wszechstronną, zdecydowanie charakterystyczną, co skrzętnie wykorzystywane bywa przez reżyserów. Zdarza się, że w obrębie jednego spektaklu jest obsadzana w kilku drugoplanowych rolach – każdej z nich nadając rys charakterystyczny. Sama artystka mówi na ten temat: Niejednokrotnie jest tak, że role drugoplanowe są ciekawsze, bo ma się mniej czasu na to by zaistnieć na scenie i trzeba zrobić wszystko, żeby z tego drugiego a nawet trzeciego planu się przebić. Nie przeszkadzając jednocześnie pierwszemu planowi. Jeżeli mi się to udaje – to mogę się tylko cieszyć.
Do najważniejszych swoich fascynacji teatralnych zalicza jednak Inez z zabrzańskiej realizacji sztuki J. P. Sartre’a pt. „Przy drzwiach zamkniętych” oraz niewielką, ale nasyconą emocjami postać Kobiety Cmentarnej w II części „Dziadów”, a także brawurową kreację, jaką stworzyła w monodramie „Mój boski rozwód” G.Aron. Zagrała również w spektaklach: „ Bardzo zwyczajna historia” w reżyserii H.Adamka, „Krucytyrk, czyli przedziwne śląski powiarki” w reżyserii W.Hołdysa, „Amelka, bóbr i król na dachu” w reżyserii P.Nosalka, „Pół żartem, pół sercem” oraz “Dawno temu, dziś” w reżyserii T.Obary. Występowała również w filmach m.in. „Barbórka”, „Oda do radości”, „Kryminalni”.
Uhonorowana Nagrodą Indywidualną Jury III Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2003 oraz wyróżnieniem aktorskim Ministra Kultury podczas X Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w Warszawie – czerwiec 2004 za rolę Marianny Nawrockiej w spektaklu „Wampir” Wojciecha Tomczyka w reżyserii Marcina Sławińskiego
Z okazji Jubileuszu 50-lecia Teatru Nowego w Zabrzu (2009r.) Jolanta Niestrój-Malisz wyróżniona została Złotą Odznaką Honorową „Zasłużony dla Województwa Śląskiego”
Przyjdź na przedstawienie Jolanty Niestrój-Malisz
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Komedia / monodram
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
“Kay zapewniała mnie, że pierwsze 50 lat w życiu kobiety to są te najgorsze. Mówiła, że powinnam spojrzeć na swoje życie jak na smakowity obiad, a na mężczyznę jak na dodatek – przyjemny, ale niekonieczny. Poradziła mi, żebym się sobie oświadczyła, sama przyjęła oświadczyny i sama wyszła za siebie. Aby… kochać siebie aż do śmierci. Śmiejcie się jak chcecie, ale mi to pomogło.”
Rozwód to nie […]
Zapraszamy Państwa na prawdziwie zaskakujący i intrygujący spektakl, którego obejrzenie części drugiej , jak mówi przewrotnie tytuł, niekoniecznie zobowiązuje do obejrzenia pierwszej. Zapytacie dlaczego? Ponieważ „Dom lalki”. Część druga.” Lucasa Hnath’a, napisana w roku 2017 to kontynuacja losu Nory – bohaterki innego dzieła, autorstwa Henryka Ibsena, napisanego w 1879 roku… Akcja spektaklu w reżyserii Katarzyny Deszcz rozgrywa się 15 lat po odejściu Nory. Wróciła…. Ale dlaczego? […]
Zapraszamy Państwa na prawdziwie zaskakujący i intrygujący spektakl, którego obejrzenie części drugiej , jak mówi przewrotnie tytuł, niekoniecznie zobowiązuje do obejrzenia pierwszej. Zapytacie dlaczego? Ponieważ „Dom lalki”. Część druga.” Lucasa Hnath’a, napisana w roku 2017 to kontynuacja losu Nory – bohaterki innego dzieła, autorstwa Henryka Ibsena, napisanego w 1879 roku… Akcja spektaklu w reżyserii Katarzyny Deszcz rozgrywa się 15 lat po odejściu Nory. Wróciła…. Ale dlaczego? […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Komedia / monodram
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
“Kay zapewniała mnie, że pierwsze 50 lat w życiu kobiety to są te najgorsze. Mówiła, że powinnam spojrzeć na swoje życie jak na smakowity obiad, a na mężczyznę jak na dodatek – przyjemny, ale niekonieczny. Poradziła mi, żebym się sobie oświadczyła, sama przyjęła oświadczyny i sama wyszła za siebie. Aby… kochać siebie aż do śmierci. Śmiejcie się jak chcecie, ale mi to pomogło.”
Rozwód to nie […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Komedia / monodram
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
“Kay zapewniała mnie, że pierwsze 50 lat w życiu kobiety to są te najgorsze. Mówiła, że powinnam spojrzeć na swoje życie jak na smakowity obiad, a na mężczyznę jak na dodatek – przyjemny, ale niekonieczny. Poradziła mi, żebym się sobie oświadczyła, sama przyjęła oświadczyny i sama wyszła za siebie. Aby… kochać siebie aż do śmierci. Śmiejcie się jak chcecie, ale mi to pomogło.”
Rozwód to nie […]
Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki
Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki
Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki
Zapraszamy Państwa na prawdziwie zaskakujący i intrygujący spektakl, którego obejrzenie części drugiej , jak mówi przewrotnie tytuł, niekoniecznie zobowiązuje do obejrzenia pierwszej. Zapytacie dlaczego? Ponieważ „Dom lalki”. Część druga.” Lucasa Hnath’a, napisana w roku 2017 to kontynuacja losu Nory – bohaterki innego dzieła, autorstwa Henryka Ibsena, napisanego w 1879 roku… Akcja spektaklu w reżyserii Katarzyny Deszcz rozgrywa się 15 lat po odejściu Nory. Wróciła…. Ale dlaczego? […]