speaker-info

Krzysztof Urbanowicz

Od 1997 związany z Teatrem Nowym.

Rocznik 1967. Absolwent PWST we Wrocławiu (Wydział lalkarski). Od 1997 związany z Teatrem Nowym. Na zabrzańskiej scenie wystąpił w spektaklach: „Zemsta” w reż. J.Sopoćko „Kopciuszek” w reż. W.Grabarczyka, „Mąż i Żona” w reż. I. Jun, „Kubuś Fatalista” w reż. J.Prochyry, „120 Przygód Koziołka Matołka” w reż. K. Lesisza, „Każdemu Skarb” w reż. T. Kwinty, „Pieśń Szczurołapa” w reż D.Miłkowskiego, „Królowa Śniegu” w reż. J.Nurkowskiego, „Wszystko w rodzinie” w reż. M.Sławińskiego, „Dobrze skrojony frak” w reż. W.Pawlaka, „Śluby Panieńskie” w reż. J.Jun, „Balladyna” w reż. J.Jun, „Igraszki z Diabłem” w reż. P.Nosalka, „Iwona Księżniczka Burgunda” w reż. B.Cioska, „Pastorałka” w reż. B.Cioska, „Taka noc nie powtórzy się więcej” w reż.A.Lipskiego, „Wampir” w reż. M.Sławińskiego, „Pół żartem, pół sercem” w reż. T.Obary, „Draka w tropikach ptaka i słonika” w reż. Z.Stryja,” Pod-grzybek” w reż. K.Maciejaszek, „Don Kichote” w reż. K.Prusa, „Zamiana na wakacje” w reż. Z.Stryja,„Pół żartem, pół sercem” w reż. T.Obary.

Zagrał również m.in. w spektaklu Teatru Telewizji „Kasia z Heilbronu” w reż. J.Jarockiego, a także w serialach: „13 Posterunek” w reż. M.Ślesickiego i „Na dobre i na złe” w reż. T.Kotlarczyk

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Krzysztofa Urbanowicza

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
specjalny wieczorny spektakl


Adam MickiewiczKup bilet

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU / PARK MILIONA ŚWIATEŁ – wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny
– – – – – –

Już 27 i 28 października o godzinie 17:00 na deskach sceny Domu Muzyki i Tańca, aktorzy Teatru Nowego w Zabrzu zagrają dla Państwa spektakl w reż. Macieja Podstawnego „Królowa Śniegu”, który w teatralny sposób wprowadzi nas w magię bajkowej niespodzianki, której jeszcze w Zabrzu i w całym województwie śląskim nie było! Tej jesieni na Kąpielisku Leśnym w Maciejowie otwarta zostanie niezwykła wystawa „Królowa Śniegu – Park Miliona Świateł”. Unikalny taneczno-muzyczny spektakl to efekt współpracy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji z firmą Multidekor, której iluminacje oraz interaktywne instalacje zachwycają dzieci i dorosłych na całym […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU / PARK MILIONA ŚWIATEŁ – wg Hansa Christiana AndersenaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny
– – – – – –

Już 27 i 28 października o godzinie 17:00 na deskach sceny Domu Muzyki i Tańca, aktorzy Teatru Nowego w Zabrzu zagrają dla Państwa spektakl w reż. Macieja Podstawnego „Królowa Śniegu”, który w teatralny sposób wprowadzi nas w magię bajkowej niespodzianki, której jeszcze w Zabrzu i w całym województwie śląskim nie było! Tej jesieni na Kąpielisku Leśnym w Maciejowie otwarta zostanie niezwykła wystawa „Królowa Śniegu – Park Miliona Świateł”. Unikalny taneczno-muzyczny spektakl to efekt współpracy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji z firmą Multidekor, której iluminacje oraz interaktywne instalacje zachwycają dzieci i dorosłych na całym […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA
– Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA
– Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA
– Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.

Reżyseria: […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA?
– Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA?
– Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

DUSZEK Z KOMINA – Zbigniew Stryj

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / To przezabawna, a jednocześnie pełna mądrości historia Duszka, który po stracie domu spotyka dwa Skrzaty – Poziomka i Stokrotka, podążających do przyjaciela – Skrzata Obłoczka. To przypadkowe spotkanie zmieni dotychczasowy sposób myślenia Duszka.

Reżyseria i scenografia: Zbigniew Stryj
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Bogdan Kisiel
Ruch sceniczny: Katarzyna Najder
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Widząc postępowanie druhów, słuchając i stosując się do ich rad pozna wiele ważnych, życiowych zasad dotyczących m.in. bezinteresownej pomocy innemu, utrzymania czystości, czy też… segregacji śmieci Spektakl przeplatany dużą ilością piosenek i kolorów będzie wspaniałą zabawą nie tylko dla najmłodszych widzów, ale tak naprawdę […]

WIĘCEJ...

SCROOGE. OPOWIEŚĆ WIGILIJNA – Charles Dickens

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny
Czas trwania: 1 godz. 30 min.
– – – – – –

Familijne widowisko dla całej rodziny, które trzeba zobaczyć!

„Scrooge. Opowieść Wigilijna” w reżyserii Henryka Adamka to wzruszająca historia przemiany skąpca – tytułowego Scrooge’a – w człowieka hojnego i dobrego dla innych, na podstawie znanego opowiadania Karola Dickensa, nawiązującego do Świąt Bożego Narodzenia. Przed spotkaniem trzech Duchów Bożego Narodzenia (Ducha Minionych Świąt, Ducha Tegorocznego Bożego Narodzenia i Ducha Przyszłych Świąt), Scrooge jest człowiekiem, dla którego pieniądze są najważniejsze, ale wówczas jego życie jest marne i nieszczęśliwe. Dopiero po wizycie dziwnych gości i refleksji nad swoim życiem, […]

WIĘCEJ...

WIŚNIOWY SAD
– Antoni Czechow

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Teraźniejszość zmienia się dynamicznie. Zmieniają się relacje, zmienia się świat, człowiek i nawet natura. „Stare” staje się niepotrzebne – a „nowe” napawa obawami. “Dom, w którym mieszkamy, dawno już nie jest naszym domem!” słowa jednego z bohaterów Wiśniowego Sadu najbardziej dokładnie i bezlitośnie ukazują nieuchronny upływ czasu … Wtedy zadajemy sobie pytanie: Co dalej? Co nas czeka? I co będzie jutro? D. Mgebrishvili – reżyser.

Tekst: Antoni Czechow
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Reżyseria: David Mgebrishvili
Scenografia: Tamri Okhikiani
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Dramat
Czas […]

WIĘCEJ...
Font Resize
Kontrast