Nie sztuką jest stworzyć postać, gdy dysponuje się tekstem, ale sztuką jest dokonać tego nie mówiąc ani słowa.
Rocznik 1975; pochodzi z Mrągowa. Absolwent Studium Aktorskiego przy Teatrze im.S.Jaracza w Olsztynie (1999 r.).
W sezonie 1999/2000 współpracował z teatrem olsztyńskim, gdzie debiutował rolą Kuby w „Weselu” reż. A.Hanuszkiewicza.
Zagrał tam też m.in. Omnimora w „Igraszkach z diabłem” (reż. W.Matuszewski), Mularza w „Zemście” (reż. A.Rozhin), Złodziejaszka w „Operetce” (reż. Z.M.Hass), Józefa Maszejko „W małym dworku” reż. J.Buchwald (rola dyplomowa) a także Paralityka w „Wariatach na lodzie” (reż. A.Sroka). Rola ta, która sprowadzała się do siedzenia przez 1,5 godz. w bezruchu na wózku inwalidzkim, została zauważona. Komentowano, że nie sztuką jest stworzyć postać, gdy dysponuje się tekstem, ale sztuką jest dokonać tego nie mówiąc ani słowa.
Od 2000 r. związany z Teatrem Nowym w Zabrzu, gdzie zagrał dotychczas w spektaklach:
„Wszystko jest względne” reż. M.Sławiński, „Śluby panieńskie” reż. I.Jun, „Dobrze skrojony frak” reż. W.Pawlak, „Pułapka na myszy” reż. J.Bratkowski, „Igraszki z diabłem” reż. P.Nosalek, „Wampir” reż. M.Sławiński, „Balladyna” reż. I.Jun, „Królowa Śniegu” reż. W.Nurkowski, „Pastorałka” reż. B.Ciosek, „Złodziejki chleba” reż. B.Ciosek, „Dziady cz.II” reż. I.Jun, „Iwona, księżniczka Burgunda” reż. B.Ciosek, „Pan Drops i jego paka w poszukiwaniu Ciaptaka” reż. I.Jun, „Gdy śliczna Panna” reż. A.Lipski, ”Dawno temu, dziś” reż. T.Obara, „Pół żartem, pół sercem” reż. T.Obara,
Przyjdź na przedstawienie Roberta Lubawego
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki…
Czas trwania: 2 godz. 5 min. / 1 przerwa
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy […]
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki…
Czas trwania: 2 godz. 5 min. / 1 przerwa
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –
„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.
Zabawa gwarantowana!!!
Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski
Inspicjent / sufler: Edyta Bicz
„Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI DLA DZIECI W KRAKOWIE!
Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki, a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Rodzimy się, dojrzewamy, dorastamy, a w ciągu naszego życia musimy nauczyć się tylu rzeczy na własnych błędach, zadać sobie tyle pytań i nie znaleźć tylu odpowiedzi.
* * *
Dramat, Czas trwania: 1 godz. 10 min.
– – – – – –
Ale na to wszystko mamy przecież całe życie. Tylko co, jeśli nagle okaże się, że nie mamy już czasu ? W takiej sytuacji znalazł się tytułowy Oskar, dziesięcioletni chłopczyk chory na białaczkę. Zmierzyć się z nią pomaga mu tajemnicza Pani Róża, która namawia Oskara by pisał listy do Szanownego Pana Boga, a każdy kolejny dzień z tych niewielu, jakie mu pozostały, traktował jak dziesięć lat […]
Całe życie uciekał od wszystkiego… Uciekał od rzeczywistości, od życia i od prawdy, zwłaszcza od prawdy o sobie samym” – tak Stanisław Bieniasz zaczyna osadzoną w realiach Zabrza czasu stanu wojennego tragi-komiczną powieść o wykorzenionym Ślązaku, zdeklasowanym nauczycielu, toksycznym mężu i ojcu, który niespodziewaną szansę na poprawę losu otrzymał za cenę wstąpienia w szeregi milicji.
Adaptacja i reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia i animacje: Marek Mikulski
Kostiumy: Maciej Mikulski
Asystent reżysera: Edyta Bicz
Drogi ucieczki od siebie i rzeczywistości Ryszard Szyma poszukuje w alkoholu, lecz pijackie sny i wizje coraz trudniej odróżnić od nie mniej surrealnej jawy późnego PRL-u, gdzie władze na przekór sobie i wszelkim uwarunkowaniom wydały […]
Komedia
Czas trwania: 1 godz. 50 min. / bez przerwy
– – – – – –
Dario Fo, laureat Nagrody Nobla w 1997 r., jest nie tylko dramaturgiem i pisarzem, ale aktorem i reżyserem. Często występował na scenie w duecie z żoną Franką Rame. Napisana wspólnie w latach 70 komedia Związek otwarty jest przeznaczona, właśnie dla dwóch osób. Małżeństwo w średnim wieku przeżywa długotrwały kryzys, co jest punktem wyjścia dla tej naszpikowanej zabawnymi sytuacjami sztuki.
Przekład: ALEKSANDER BERLIN
Reżyseria: GRZEGORZ KEMPINSKY
Scenografia: BARBARA WOŁOSIUK
Dramat / Spektakl dla widzów dorosłych
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
Miejsce: Scena Teatru Nowego w Zabrzu
Teatr Nowy w Zabrzu
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.
Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska
Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej […]
SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.
Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska
Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]
II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –
Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.
Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]