speaker-info

Danuta Lewandowska

ogromną radość sprawia jej granie dla młodej widowni

Swoją drogę teatralną rozpoczęła od sceny Teatru Lalek w Kielcach; do dzisiaj zresztą ogromną radość sprawia jej granie dla młodej widowni. Przez kilka sezonów pracowała w Teatrze im. St. Żeromskiego w Kielcach, gdzie zagrała wiele znaczących ról m.in.: w “Kramie z piosenkami” L. Schillera, “Nowym Don Kichocie” A. Fredry czy “Zaćmieniu” Mircea.

Drugi dyplom – aktorki dramatycznej – zdobyła pracując w Teatrze im. J. Osterwy w Gorzowie Wielkopolskim. Tam największą satysfakcję dała jej praca nad monodramem “Hollywood – czyli święty los” K. Brauna. Zagrała również Żonę w “Ich czworo” G. Zapolskiej, rolę tytułową w “Okapi” S. Grochowiaka, Panią w “Pokojówkach” Geneta, Zuzannę w “Umrzeć ze śmiechu” Janczarskiego, Rózię w “Dożywociu” A. Fredry czy Kliminę w “Weselu” S. Wyspiańskiego.
Z Teatrem Nowym w Zabrzu związana jest od 1988 r. Tu mogliśmy oglądać ją jako Juliasiewiczową w “Moralności Pani Dulskiej”, Podstolinę w “Zemście”, Emilię w “Umrzeć ze śmiechu”, Kate w “Farsie na trzy sypialnie” Ayckbourna, Stellę w “Przy drzwiach zamkniętych” Sartre’a, Sally w “Szczęściarzu” R. Cooney’a, Elmirę w “Tartuffie”, Joannę w „Podwójnej rezerwacji” czy Panią Prokurator w „Wampirze”.

W 2004 r. została nominowana do Złotej Maski. Również w 2004 r.uhonorowana została wyróżnieniem aktorskim Ministra Kultury na X Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w Warszawie za rolę Pani Prokurator w spektaklu „Wampir” Wojciecha Tomczyka w reżyserii Marcina Sławińskiego.

W 2009 r. odznaczona Złotą Odznaką Honorową za Zasługi dla Województwa Śląskiego.

W 2013 r. otrzymała nagrodę aktorską za rolę Matki w spektaklu „Matki” w reżyserii K. Deszcz podczas XIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2013.

W marcu 2014 r. w kategorii „aktorstwo – rola kobieca” uhonorowana została Złotą Maską, również za rolę w spektaklu „Matki”.

Wyróżniona Nagrodą Aktorską za rolę w spektaklu „Nema” podczas XVIII Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze 2018 r.

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Danuty Lewandowskiej

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał Szumski

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał Szumski

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał SzumskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

HISTORIE ŁÓŻKOWE
Norm Foster / reż. Marcin SławińskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

“Myślę, że w większości moich sztuk chodzi o zwykłych ludzi, którzy po prostu próbują przetrwać w życiu. Staram się nikogo nie pouczać, nie prawić morałów, ponieważ nie sądzę, abym miał do tego odpowiednie kwalifikacje. I nie o to mi chodzi… Staram się, aby moi czytelnicy i widzowie, chociaż na moment, poczuli się trochę lepiej w tym dzisiejszym świecie, w czasach niełatwych…” Norm Foster

Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.

Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.

Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]

WIĘCEJ...

HISTORIE ŁÓŻKOWE
Norm Foster / reż. Marcin SławińskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

“Myślę, że w większości moich sztuk chodzi o zwykłych ludzi, którzy po prostu próbują przetrwać w życiu. Staram się nikogo nie pouczać, nie prawić morałów, ponieważ nie sądzę, abym miał do tego odpowiednie kwalifikacje. I nie o to mi chodzi… Staram się, aby moi czytelnicy i widzowie, chociaż na moment, poczuli się trochę lepiej w tym dzisiejszym świecie, w czasach niełatwych…” Norm Foster

Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.

Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.

Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał SzumskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał SzumskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał SzumskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

GALAPAGOS CZYLI DRUGA ARKA NOEGO
na podstawie „Galapagos” Kurta Vonneguta / reż. Rafał Szumski
P R E M I E R AKup bilet

* WSZYSTKIE *

Koprodukcja z Fundacją „Serca Bicie“

„Galapagos, czyli Druga Arka Noego” na podstawie powieści “Galapagos” Kurta Vonneguta to apokaliptyczna komedia i satyryczny moralitet, dotyczący cywilizacji goniącej za władzą i pieniądzem, przepełniony czarnym humorem oraz niepokojącą wizją przyszłości.

Planetę Ziemię dopada kryzys ekonomiczny, wybuchają wojny, a “sympatyczny” wirus powoduje bezpłodność i wymieranie gatunku ludzkiego.

W tym samym czasie grupka turystów z „Przyrodniczej Wyprawy Stulecia”, dryfująca na statku „Bahia de Darwin”, rozbija się na Santa Rosalii, jednej z wysp Archipelagu Galapagos.

Rozbitkowie to: nieustannie pijany kapitan statku Adolf von Kleist, popadająca w depresję wdowa i ekspertka od Wysp Galapagos Mary Hepburn, mająca wkrótce urodzić włochate dziecko Hisako Hirogouchi i trzy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

HISTORIE ŁÓŻKOWE DZIEŃ KOBIET
Norm Foster / reż. Marcin SławińskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

“Myślę, że w większości moich sztuk chodzi o zwykłych ludzi, którzy po prostu próbują przetrwać w życiu. Staram się nikogo nie pouczać, nie prawić morałów, ponieważ nie sądzę, abym miał do tego odpowiednie kwalifikacje. I nie o to mi chodzi… Staram się, aby moi czytelnicy i widzowie, chociaż na moment, poczuli się trochę lepiej w tym dzisiejszym świecie, w czasach niełatwych…” Norm Foster

Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.

Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.

Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]

WIĘCEJ...

HISTORIE ŁÓŻKOWE
Norm Foster / reż. Marcin SławińskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

“Myślę, że w większości moich sztuk chodzi o zwykłych ludzi, którzy po prostu próbują przetrwać w życiu. Staram się nikogo nie pouczać, nie prawić morałów, ponieważ nie sądzę, abym miał do tego odpowiednie kwalifikacje. I nie o to mi chodzi… Staram się, aby moi czytelnicy i widzowie, chociaż na moment, poczuli się trochę lepiej w tym dzisiejszym świecie, w czasach niełatwych…” Norm Foster

Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.

Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.

Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]

WIĘCEJ...

HISTORIE ŁÓŻKOWE
Norm Foster / reż. Marcin SławińskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

“Myślę, że w większości moich sztuk chodzi o zwykłych ludzi, którzy po prostu próbują przetrwać w życiu. Staram się nikogo nie pouczać, nie prawić morałów, ponieważ nie sądzę, abym miał do tego odpowiednie kwalifikacje. I nie o to mi chodzi… Staram się, aby moi czytelnicy i widzowie, chociaż na moment, poczuli się trochę lepiej w tym dzisiejszym świecie, w czasach niełatwych…” Norm Foster

Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.

Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.

Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]

WIĘCEJ...

INWAZJA JASZCZURÓW
Karel Čapek / reż. Łukasz ZaleskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Inwazja Jaszczurów to sceniczna adaptacja humorystycznej a jednocześnie przenikliwej i niezwykle proroczej powieści popularnego czeskiego autora, Karola Čapka. Ta barwna opowieść ma swój początek na odległych wysepkach Oceanu Spokojnego, gdzie pozornie błahe wydarzenie wkrótce odmieni sposób, w jaki funkcjonuje znany nam świat.

Tłumaczenie: Jadwiga Bułakowska
Adaptacja, wideo, światło: Amadeusz Nosal
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Kuba Karaś
Realizator wideo na Pustyni Błędowskiej: Michał Małecki
Głos: Zbigniew Stryj
Inspicjent/Sufler: Grażyna Nowosielska

To nie tylko łącząca w sobie elementy horroru, science-fiction i filmu przyrodniczego opowieść o triumfach i upadkach gatunków, społeczeństw i ustrojów politycznych, ale też zderzenie indywidualnych losów i ambicji […]

WIĘCEJ...

INWAZJA JASZCZURÓW
Karel Čapek / reż. Łukasz ZaleskiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Inwazja Jaszczurów to sceniczna adaptacja humorystycznej a jednocześnie przenikliwej i niezwykle proroczej powieści popularnego czeskiego autora, Karola Čapka. Ta barwna opowieść ma swój początek na odległych wysepkach Oceanu Spokojnego, gdzie pozornie błahe wydarzenie wkrótce odmieni sposób, w jaki funkcjonuje znany nam świat.

Tłumaczenie: Jadwiga Bułakowska
Adaptacja, wideo, światło: Amadeusz Nosal
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Kuba Karaś
Realizator wideo na Pustyni Błędowskiej: Michał Małecki
Głos: Zbigniew Stryj
Inspicjent/Sufler: Grażyna Nowosielska

To nie tylko łącząca w sobie elementy horroru, science-fiction i filmu przyrodniczego opowieść o triumfach i upadkach gatunków, społeczeństw i ustrojów politycznych, ale też zderzenie indywidualnych losów i ambicji […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

OKNO NA PARLAMENT
Ray CooneyKup bilet

* WSZYSTKIE *

Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia i kostiumy: Anna Sekuła
Ruch sceniczny: Jacek Nowosielski

Inspicjent / sufler: Edyta Bicz

Okno na parlament” to lekka i niezwykle zabawna komedia pomyłek i fałszywych tożsamości, w której precyzyjnie skonstruowana intryga i brawurowe tempo akcji, ani na chwilę nie dają widzowi odetchnąć… Pewnego razu w luksusowym apartamencie londyńskiego hotelu minister brytyjskiego rządu i romansująca z nim sekretarka opozycji znajdują zwłoki… Chcąc uniknąć skandalu postanawiają zatuszować całą sprawę. Czy to się uda, biorąc pod uwagę przeszkadzający im ciągle personel hotelu, zazdrosnego męża i kilka innych […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny. „Królowa Śniegu” to oparta na baśni Hansa Christiana Andersena historia dziewczynki Gerdy, która – z misją ratunkową – wyrusza w najważniejszą w swoim życiu podróż. Chce odnaleźć i uwolnić swojego przyjaciela Kaja, uwiedzionego przez potężną i tajemniczą Królową Śniegu.
– – – – – –

Baśń rozgrywa się zarówno w Kopenhadze, tuż przed wybuchem I Wojny Światowej, jak i podczas całego XX wieku, w miejscach najbardziej fantastycznych i najbardziej odległych – na dalekiej zmarzniętej północy, tam, gdzie rzeczywistość spotyka się z magią.

Spektakl dla dzieci od 10 roku życia.
reżyseria i scenariusz: Maciej Podstawny
scenariusz […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny. „Królowa Śniegu” to oparta na baśni Hansa Christiana Andersena historia dziewczynki Gerdy, która – z misją ratunkową – wyrusza w najważniejszą w swoim życiu podróż. Chce odnaleźć i uwolnić swojego przyjaciela Kaja, uwiedzionego przez potężną i tajemniczą Królową Śniegu.
– – – – – –

Baśń rozgrywa się zarówno w Kopenhadze, tuż przed wybuchem I Wojny Światowej, jak i podczas całego XX wieku, w miejscach najbardziej fantastycznych i najbardziej odległych – na dalekiej zmarzniętej północy, tam, gdzie rzeczywistość spotyka się z magią.

Spektakl dla dzieci od 10 roku życia.
reżyseria i scenariusz: Maciej Podstawny
scenariusz […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny. „Królowa Śniegu” to oparta na baśni Hansa Christiana Andersena historia dziewczynki Gerdy, która – z misją ratunkową – wyrusza w najważniejszą w swoim życiu podróż. Chce odnaleźć i uwolnić swojego przyjaciela Kaja, uwiedzionego przez potężną i tajemniczą Królową Śniegu.
– – – – – –

Baśń rozgrywa się zarówno w Kopenhadze, tuż przed wybuchem I Wojny Światowej, jak i podczas całego XX wieku, w miejscach najbardziej fantastycznych i najbardziej odległych – na dalekiej zmarzniętej północy, tam, gdzie rzeczywistość spotyka się z magią.

Spektakl dla dzieci od 10 roku życia.
reżyseria i scenariusz: Maciej Podstawny
scenariusz […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWA ŚNIEGU – wg Hansa Christiana AndersenaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Spektakl familijny. „Królowa Śniegu” to oparta na baśni Hansa Christiana Andersena historia dziewczynki Gerdy, która – z misją ratunkową – wyrusza w najważniejszą w swoim życiu podróż. Chce odnaleźć i uwolnić swojego przyjaciela Kaja, uwiedzionego przez potężną i tajemniczą Królową Śniegu.
– – – – – –

Baśń rozgrywa się zarówno w Kopenhadze, tuż przed wybuchem I Wojny Światowej, jak i podczas całego XX wieku, w miejscach najbardziej fantastycznych i najbardziej odległych – na dalekiej zmarzniętej północy, tam, gdzie rzeczywistość spotyka się z magią.

Spektakl dla dzieci od 10 roku życia.
reżyseria i scenariusz: Maciej Podstawny
scenariusz […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

DZIADY cz. II
Adam MickiewiczZadzwoń

* WSZYSTKIE *

II część Dziadów w Teatrze Nowym przygotowała Irena Jun wespół z Jerzym Kaliną. Jest ona dla nich przede wszystkim niezwykłym obrzędem, tajemniczym rytuałem, w którym żywi nawiązują kontakt z umarłymi…
– – – – – –

Spektakl uhonorowany Złotą Maską za scenografię.

Reżyseria: IRENA JUN
Scenografia: JERZY KALINA
Kompozycja ruchy: HENRYK KONWIŃSKI
Muzyka: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

…świat realny przenika się i zespala z nadzmysłowym, tworzącym universum przebogate w emocje i znaczenia. Niejako warunkiem spełnienia obrzędu jest współuczestniczenie w nim widzów, inaczej, bardziej emocjonalnie weń zaangażowanych niż podczas “zwykłego” oglądania spektaklu. To ryzykowne zawsze założenie w tym przypadku wcale nie wydaje się “na wyrost”. Spektakl szalenie sugestywny, o […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy “na poleczkę”. Redaktorka “Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA
– Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

XVIII FDW NEMA-
Koffi Kwahulé
Teatr Nowy w ZabrzuKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat / Spektakl dla widzów dorosłych
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
Miejsce: Scena Teatru Nowego w Zabrzu
Teatr Nowy w Zabrzu
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej […]

Festiwal 2018
WIĘCEJ...

TAJEMNICE NAMIĘTNOŚCI
– Patric Vertelaux

* WSZYSTKIE *

Małżeństwo z dwudziestoletnim stażem… Żona biegająca po butikach i mąż – Profesor szukający szczęścia w grach losowych… Szara codzienność…
***
czas trwania: 2 godziny z przerwą

Reżyseria: Henryk Jacek Schoen
Scenografia i kostiumy: Joanna Schoen

W świat małżonków wkrada się rutyna i znudzenie… ale mężczyzna znajduje nowy, eksyctujący „element” codziennego życia w postaci… kochanki. Dużo młodszej studentki, która zatrudnia się w domu głównych bohaterów, jako sprzątaczka. I … rozpoczyna się ciąg zabawnych wydarzeń, w które wplątany zostaje syn … i wieloletni przyjaciel rodziny… A co z tego wyniknie? Musicie Państwo zobaczyć sami!!!

Obsada:
Helene: Danuta Lewandowska
Pierre: Sławomir Maciejewski (gościnnie)
Eric: Mateusz Lisiecki-Waligórski
[…]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK
– Eric Emmanuel Schmitt

* WSZYSTKIE *

Czas trwania: 1 godz. 45 min.
– – – – – –
Prapremierowy tekst oparty jest na codziennych zapiskach trzynastoletniej żydówki Anny Frank, ukrywającej się przez dwa lata przed nazistami. Zwykłe mieszkanie w centrum Amsterdamu nieoczekiwanie staje się schronieniem, więzieniem i całym światem Anny oraz jej rodziny i znajomych. Przez ponad dwa lata, w ciągłym strachu przed wykryciem, próbują oni normalnie żyć, łagodzić codzienne konflikty, doceniać małe radości…

Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski

Premiera: 17 marca 2018 r.
Fotografie: Paweł JaNic Janicki

WIĘCEJ...

KU KLUX KLAN.
W KRAINIE MIŁOŚCI
– Katarzyna Surmiak-Domańska

* WSZYSTKIE *

Komediodramat
Czas trwania: 2 godz. 15 min.  z przerwą

“Ogląda się go z absolutną przyjemnością, w ukołysaniu kolejnymi brawurowo wykonanymi piosenkami country i aktorskimi monologami. () Zabrzańscy aktorzy nie pozwalają sobie na żadne przerysowanie, krytykę rozumowania bohaterów. Radykalnie prawicowe myśli mogą wybrzmieć ze sceny bezkarnie. I wtedy niejeden widz łapie się na wewnętrznym potakiwaniu treściom głoszonym ze sceny. Teatralna pułapka się zatrzaskuje…

Adaptacja i reżyseria: Maciej Podstawny
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Anna Stela
Projekcje video: Amadeusz Nosal
Teksty piosenek: Łukasz Zaleski
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Maciej Podstawny pokazuje mechanizmy rodzenia się faszyzmu, udowadnia niemal fizycznie, że każdy z nas ma rasistowskie predyspozycje. Boimy […]

WIĘCEJ...

NEMA
– Koffi Kwahulé

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

WIŚNIOWY SAD
– Antoni Czechow

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Teraźniejszość zmienia się dynamicznie. Zmieniają się relacje, zmienia się świat, człowiek i nawet natura. „Stare” staje się niepotrzebne – a „nowe” napawa obawami. “Dom, w którym mieszkamy, dawno już nie jest naszym domem!” słowa jednego z bohaterów Wiśniowego Sadu najbardziej dokładnie i bezlitośnie ukazują nieuchronny upływ czasu … Wtedy zadajemy sobie pytanie: Co dalej? Co nas czeka? I co będzie jutro? D. Mgebrishvili – reżyser.

Tekst: Antoni Czechow
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Reżyseria: David Mgebrishvili
Scenografia: Tamri Okhikiani
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Dramat
Czas […]

WIĘCEJ...

MORZE CICHE
Jeroen Van Haele / reż. Łukasz ZaleskiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Spektakl z wykorzystaniem języka migowego. Czas trwania: 1 godz. 15 min.  Scena Kameralna w Parku Hutniczym
– – – – – –

Współczesna kultura oparta jest głównie na dźwięku, dlatego też osoby głuche i niedosłyszące często boją się przełamać i wyjść z domu, chociażby na spektakl do teatru. Dlatego też Teatr Nowy w Zabrzu „wychodzi” do szkół, ośrodków i placówek wychowawczych, w których uczą się dzieci z wadami słuchu. W ramach projektu, którego organizatorem jest Instytut Teatralny im. Zb. Raszewskiego zaplanowaliśmy kilkanaście wyjazdów m.in. do: Katowic, Krakowa, Warszawy, Kalisza i Kutna.

Przekład: Jadwiga Jędryas
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Adaptacja i wideo: […]

WIĘCEJ...