XXII FDW JURY

Dorota Buchwald

teatrolożka, praktyczka i teoretyczka dokumentowania teatru, redaktorka wydawnictw teatralnych i książek, autorka tekstów o teatrze i rozmów drukowanych w „Antenie”, „Teatrze”, „Dialogu”, „Notatniku Teatralnym” i „Pamiętniku Teatralnym”, pomysłodawczyni i redaktorka elektronicznej Encyklopedii Teatru Polskiego, członkini Polskiego Towarzystwa Badań Teatralnych. W latach 2014-2018 dyrektorka Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Kamilla Baar

– aktorka; po studiach w Akademii Teatralnej w Warszawie rozpoczęła pracę jako niezależna aktorka. Jej debiutem była rola Julii w „Norway. Today” Igora Bauersimy w reżyserii Macieja Sobocińskiego w Starym Teatrze w Krakowie. Kolejną rolą była Niki w „Obróbce” Martina Crimpa w reżyserii Artura Urbańskiego w TR Warszawa, a w tym samym roku rola Ofelii w „Hamlecie” Szekspira w reżyserii Łukasza Barczyka. Jej repertuar szekspirowski obejmuje także Lady Makbet w Teatrze Polskim w Warszawie, w „Makbecie” w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego oraz rolę Julii w „Romeo i Julii” w reżyserii Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Stu w Krakowie. W 2004 roku rozpoczęła współpracę aktorską z zespołem Teatru Narodowego w Warszawie – współpracowała z Janem Englertem, Iwanem Wyrypajewem, Jerzym Jarockim, Mają Kleczewską. W 2018 roku zrezygnowała z pracy pełnoetatowej, aby szukać nowych ścieżek, poza Teatrem instytucjonalnym i rozwijać wolność twórczą. Jest „współproducentką” dwóch spektakli – „Ginczanka. Firebird” – na podstawie życia i twórczości żydowskiej poetki Zuzanny Ginczanki, ofiary „getta ławkowego” – przywróciła świadomości społecznej wyjątkowy los tej poetki. W „Eurydyce. Cienie” Elfriede Jelinek – w Teatrze Śląskim w Katowicach, zamknięta w szklanej klatce przez 24 godziny była poddawana obserwacji przypadkowej publiczności – instalacja była nawiązaniem do mitu o Eurydyce i Orfeuszu. Zdobywczyni nagród: „Złota Kaczka”, „Telekamera” dla najlepszej aktorki, „Victor” w kategorii „Odkrycie roku”. Jest mamą, partnerką, podróżniczką, joginką.

Jacek Sieradzki

– krytyk teatralny, były wieloletni redaktor naczelny miesięcznika Dialog, autor comiesięcznego felietonu Intermedia w miesięczniku Odra, pomysłodawca i dyrektor artystyczny kilku edycji Festiwalu Sztuki Reżyserskiej „Interpretacje” w Katowicach, do niedawna szef artystyczny Ogólnopolskiego Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „R@Port” w Gdyni, koordynator merytoryczny Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

Łukasz Drewniak

– jest krytykiem teatralnym, redaktorem, moderatorem, selekcjonerem i konsultantem. Ekspert od współczesnego teatru litewskiego. Wykładowca Akademii Teatralnej w Warszawie. Założyciel i pierwszy redaktor naczelny Gazety Teatralnej „Didaskalia”. Redaktor książek „Dziennik podróży z Kantorem” Wacława i Lesława Janickich oraz biografii Izabelli Cywińskiej „Dziewczyna z Kamienia”. Dyrektor artystyczny Krakowskich Reminiscencji Teatralnych w latach 2002–2005. Pomysłodawca tyskiego TopOFFFestival. Wieloletni recenzent teatralny „Tygodnika Powszechnego” (1995–2005), „Przekroju” (1999–2012), „Dziennika. Gazety prawnej” (2005–2010). Do roku 2015 współpracował z TVP Kultura jako redaktor i prezenter. Selekcjoner konkursu o Złotego Yoricka w ramach Gdańskiego Festiwalu Szekspirowskiego. Współtworzy program impresaryjny lubelskiego Teatru Starego i prowadzi na tej scenie cykl debat „Bitwa o kulturę”. Na portalu teatralny.pl jest autorem cyklu „Kołonotatnik”, na który składają się teksty publicystyczne, eseje teatralne, recenzje i facecje. Mieszka w Krakowie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *