speaker-info

Anna Konieczna

Rocznik 1984. W 2008 r. zdała egzamin eksternistyczny dla aktorów dramatu przed Komisją Egzaminacyjną ZASP. Współpracowała z Nowym Teatrem w Warszawie (K. Warnke „Uwodziciel” reż. K.Warnke), Sceną Prapremier InVitro w Lublinie (A. Pałyga „Ostatni taki ojciec”, reż. Ł. Witt-Michałowski), Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie (W. Shakespeare, „Sen Podszewki” reż. R. Czechowski), katowickim Teatrem Rawa (E. Walsh „Disco Pigs” reż K. Maciejaszek), Tesinske Divadlo w Czeskim Cieszynie (W. Shakespeare „Hamlet” reż. M. Tarant, M. McDonagh „Kaleka z Inishmaan” reż. K. Deszcz, L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza” reż. J. Batycki, M. Bułhakow „Mistrz i Małgorzata” reż. B. Kokotek, R. Thomas „Osiem kobiet”, reż. M. Strzępka).

Od 2011 r. aktorka Teatru Nowego w Zabrzu.

Nagrodzona:
2014 r. Nagrodą Aktorską za role Porti i Rachel w spektaklu „Jasiu albo Polish joke” w reż. M. Podstawnego na XIV Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze

2012 r. wyróżnieniem za role w spektaklu „Nieskończona historia” w reż. Uli Kijak na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze

2003 r. Nagrodą za rolę indywidualną na IV Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Niezawodowych w Ostrowie Wielkopolskim za monodram „Mariamne” w reż. M. Graf

W 2012 r. nominowana do nagrody im. Leny Starke za tytułową rolę w spektaklu „Balladyna” w reż. I. Villqista oraz Jane w spektaklu „Gorące lato w Oklahomie” w reż. K. Deszcz

Zagrała w Teatrze Nowym w Zabrzu w spektaklach:
D. Ives „JASIU ALBO POLISH JOKE” reż. M. Podstawny
P. King „O CO BIEGA?” reż. M. Sławiński
A. Pałyga „OBYWATEL K” reż. P. Ratajczak
Ch. Hampton wg powieści P.Ch. de Laclosa, „NIEBEZPIECZNE ZWIĄZKI” reż .I.Villqist
A. Pałyga „NIESKOŃCZONA HISTORIA”, reż. U. Kijak
T. Letts „GORĄCE LATO W OKLAHOMIE”, reż. K. Deszcz

Aktualnie na scenie Teatru

Przyjdź na przedstawienie Anny Koniecznej

KRÓLOWIE STRZELCÓW,
sport w cieniu imperium
-Piotr RowickiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Scena Kameralna w Teatrze Nowym w Zabrzu
Prapremiera: 1 grudnia 2018 r.
Czas trwania:
– – – – – –

Na motywach książki Zbigniewa Rokity. Spektakl, którego inspiracją staje się książka Zbigniewa Rokity, jest pretekstem do rozmowy na temat nierozerwalnie ze sobą splecionych – sportu i polityki. Sportowe emocje pozwalają zarówno zawładnąć masami, jak i zostać przez nie pozbawionym władzy… To sport staje się bronią w walce o wolność. Ale równie dobrze może być on narzędziem, z pomocą którego umacnia się prestiż i siłę państw autorytarnych,
imperialnych, czy totalitarnych […]


Reżyser: Piotr Ratajczak
Tekst: Piotr Rowicki
Scenografia, kostiumy: Grupa Mixer
Ruch […]

WIĘCEJ...

KRÓLOWIE STRZELCÓW,
sport w cieniu imperium
-Piotr RowickiKup bilet

* WSZYSTKIE *

Scena Kameralna w Teatrze Nowym w Zabrzu
Prapremiera: 1 grudnia 2018 r.
Czas trwania:
– – – – – –

Na motywach książki Zbigniewa Rokity. Spektakl, którego inspiracją staje się książka Zbigniewa Rokity, jest pretekstem do rozmowy na temat nierozerwalnie ze sobą splecionych – sportu i polityki. Sportowe emocje pozwalają zarówno zawładnąć masami, jak i zostać przez nie pozbawionym władzy… To sport staje się bronią w walce o wolność. Ale równie dobrze może być on narzędziem, z pomocą którego umacnia się prestiż i siłę państw autorytarnych,
imperialnych, czy totalitarnych […]


Reżyser: Piotr Ratajczak
Tekst: Piotr Rowicki
Scenografia, kostiumy: Grupa Mixer
Ruch […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA? – Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

O CO BIEGA? – Philip KingKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 2 godz. / 1 przerwa
– – – – – –

„O co biega?” w reżyserii Marcina Sławińskiego to klasyczna brytyjska farsa, która od 1945 roku bawi widzów na całym świecie. Akcja spektaklu dzieje się w czasie II wojny światowej w małym miasteczku położonym gdzieś na angielskiej prowincji. W domu zamieszkałym przez pastora Toopa, jego żonę Penelopę oraz służącą Idę częstym gościem jest miejscowa dewotka, panna Skillon. Bardzo przeszkadzają jej maniery i prowadzenie się żony pastora – byłej aktorki, a obecnie nowoczesnej kobiety. Źródłem tego oburzenia jest także skrywane uczucie kobiety do duchownego.

Zabawa gwarantowana!!!

Przekład: BOŻENA SŁAWIŃSKA
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA – Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

To najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry , napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie. W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego , który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią.; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała.

Tekst: Aleksander Fredro
Reżyseria: Zbigniew Stryj
Scenografia: Bartłomiej Latoszek
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Dramat
1 godz. 40 min.

„Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA – Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

To najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry , napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie. W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego , który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią.; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała.

Tekst: Aleksander Fredro
Reżyseria: Zbigniew Stryj
Scenografia: Bartłomiej Latoszek
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Dramat
1 godz. 40 min.

„Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA – Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

KU KLUX KLAN. W KRAINIE MIŁOŚCI – Katarzyna Surmiak-DomańskaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komediodramat
Czas trwania: 2 godz. 15 min.  z przerwą

„Ogląda się go z absolutną przyjemnością, w ukołysaniu kolejnymi brawurowo wykonanymi piosenkami country i aktorskimi monologami. () Zabrzańscy aktorzy nie pozwalają sobie na żadne przerysowanie, krytykę rozumowania bohaterów. Radykalnie prawicowe myśli mogą wybrzmieć ze sceny bezkarnie. I wtedy niejeden widz łapie się na wewnętrznym potakiwaniu treściom głoszonym ze sceny. Teatralna pułapka się zatrzaskuje…

Adaptacja i reżyseria: Maciej Podstawny
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Anna Stela
Projekcje video: Amadeusz Nosal
Teksty piosenek: Łukasz Zaleski
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Maciej Podstawny pokazuje mechanizmy rodzenia się faszyzmu, udowadnia niemal fizycznie, że każdy z nas ma rasistowskie predyspozycje. Boimy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy „na poleczkę”. Redaktorka „Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

KU KLUX KLAN. W KRAINIE MIŁOŚCI – Katarzyna Surmiak-DomańskaKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komediodramat
Czas trwania: 2 godz. 15 min.  z przerwą

„Ogląda się go z absolutną przyjemnością, w ukołysaniu kolejnymi brawurowo wykonanymi piosenkami country i aktorskimi monologami. () Zabrzańscy aktorzy nie pozwalają sobie na żadne przerysowanie, krytykę rozumowania bohaterów. Radykalnie prawicowe myśli mogą wybrzmieć ze sceny bezkarnie. I wtedy niejeden widz łapie się na wewnętrznym potakiwaniu treściom głoszonym ze sceny. Teatralna pułapka się zatrzaskuje…

Adaptacja i reżyseria: Maciej Podstawny
Scenografia i kostiumy: Kaja Migdałek
Muzyka: Anna Stela
Projekcje video: Amadeusz Nosal
Teksty piosenek: Łukasz Zaleski
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Maciej Podstawny pokazuje mechanizmy rodzenia się faszyzmu, udowadnia niemal fizycznie, że każdy z nas ma rasistowskie predyspozycje. Boimy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy „na poleczkę”. Redaktorka „Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK – Maria KownackaZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Bajka / Czas trwania: 1 godz. 40 min./ Jedna przerwa / SPEKTAKL UZNANY PRZEZ DZIECI ZA NAJLEPSZE  PRZEDSTAWIENIE NA FESTIWALU SPEKTAKLI  DLA DZIECI W KRAKOWIE!

Reżyseria, adaptacja, teksty piosenek: ZBIGNIEW STRYJ
Scenografia: BARTŁOMIEJ LATOSZEK
Kostiumy: JOANNA PUK
Muzyka: BOGDAN KISIEL
Choreografia: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Asystent reżysera: ROBERT LUBAWY
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

Było to bardzo dawno temu. Wasze mamusie nosiły wówczas jeszcze krótkie sukienki,    a czesały się w warkoczyki z kokardkami albo obcinały włosy „na poleczkę”. Redaktorka „Płomyczka” umyśliła sobie wtedy, żebym koniecznie pisała opowiadanie    o szkole, które ciągnęłoby się w pisemku przez cały rok, a bohaterem opowiadania miał być taki ludzik z drzewa czy […]

WIĘCEJ...

WIŚNIOWY SAD – Antoni CzechowKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Teraźniejszość zmienia się dynamicznie. Zmieniają się relacje, zmienia się świat, człowiek i nawet natura. „Stare” staje się niepotrzebne – a „nowe” napawa obawami. “Dom, w którym mieszkamy, dawno już nie jest naszym domem!” słowa jednego z bohaterów Wiśniowego Sadu najbardziej dokładnie i bezlitośnie ukazują nieuchronny upływ czasu … Wtedy zadajemy sobie pytanie: Co dalej? Co nas czeka? I co będzie jutro? D. Mgebrishvili – reżyser.

Tekst: Antoni Czechow
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Reżyseria: David Mgebrishvili
Scenografia: Tamri Okhikiani
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Dramat
Czas […]

WIĘCEJ...

WIŚNIOWY SAD – Antoni CzechowKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Teraźniejszość zmienia się dynamicznie. Zmieniają się relacje, zmienia się świat, człowiek i nawet natura. „Stare” staje się niepotrzebne – a „nowe” napawa obawami. “Dom, w którym mieszkamy, dawno już nie jest naszym domem!” słowa jednego z bohaterów Wiśniowego Sadu najbardziej dokładnie i bezlitośnie ukazują nieuchronny upływ czasu … Wtedy zadajemy sobie pytanie: Co dalej? Co nas czeka? I co będzie jutro? D. Mgebrishvili – reżyser.

Tekst: Antoni Czechow
Przekład: Agnieszka Lubomira Piotrowska
Reżyseria: David Mgebrishvili
Scenografia: Tamri Okhikiani
Inspicjent/sufler: Edyta Bicz

Dramat
Czas […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA – Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA – Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

XVIII FDW NEMA-
Koffi Kwahulé
Teatr Nowy w ZabrzuKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat / Spektakl dla widzów dorosłych
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
Miejsce: Scena Teatru Nowego w Zabrzu
Teatr Nowy w Zabrzu
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej […]

Festiwal 2018
WIĘCEJ...

BALLADYNA – Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 2 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: INGMAR VILLQIST
Scenografia i kostiumy: MARCEL SŁAWIŃSKI I KATARZYNA SOBAŃSKA
Charakteryzacja: EWA DROBIEC
Konsultacje muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA – Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 2 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: INGMAR VILLQIST
Scenografia i kostiumy: MARCEL SŁAWIŃSKI I KATARZYNA SOBAŃSKA
Charakteryzacja: EWA DROBIEC
Konsultacje muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których […]

WIĘCEJ...

BALLADYNA – Juliusz SłowackiZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 2 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.

Reżyseria: INGMAR VILLQIST
Scenografia i kostiumy: MARCEL SŁAWIŃSKI I KATARZYNA SOBAŃSKA
Charakteryzacja: EWA DROBIEC
Konsultacje muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK

Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których […]

WIĘCEJ...

NEMA – Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

MORZE CICHE – Jeroen Van HaeleKup bilet

* WSZYSTKIE *

PREMIERA
Spektakl z wykorzystaniem języka migowego.
Czas trwania:
– – – – – –

Współczesna kultura oparta jest głównie na dźwięku, dlatego też osoby głuche i niedosłyszące często boją się przełamać i wyjść z domu, chociażby na spektakl do teatru. Dlatego też Teatr Nowy w Zabrzu „wychodzi” do szkół, ośrodków i placówek wychowawczych, w których uczą się dzieci z wadami słuchu. W ramach projektu, którego organizatorem jest Instytut Teatralny im. Zb. Raszewskiego zaplanowaliśmy kilkanaście wyjazdów m.in. do: Katowic, Krakowa, Warszawy, Kalisza i Kutna.

Przekład: Jadwiga Jędryas
Reżyseria: Łukasz Zaleski
Adaptacja i wideo: Amadeusz Nosal
Scenografia i kostiumy: […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA – Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

KOLACJA DLA GŁUPCA – Francis VeberKup bilet

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –

„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…

Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił na kolację specjalną, urządzaną […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA – Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

To najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry , napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie. W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego , który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią.; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała.

Tekst: Aleksander Fredro
Reżyseria: Zbigniew Stryj
Scenografia: Bartłomiej Latoszek
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Dramat
1 godz. 40 min.

„Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego […]

WIĘCEJ...

ZEMSTA – Aleksander FredroZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Komedia
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

To najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry , napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie. W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego , który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią.; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała.

Tekst: Aleksander Fredro
Reżyseria: Zbigniew Stryj
Scenografia: Bartłomiej Latoszek
Kostiumy: Joanna Puk
Muzyka: Marzena Mikuła-Drabek
Inspicjent/sufler: Jacek Tomaszewski

Dramat
1 godz. 40 min.

„Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittZadzwoń

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

DZIENNIK ANNY FRANK – Eric-Emmanuel SchmittKup bilet

* WSZYSTKIE *

Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –

Czy można wyobrazić sobie świat osobliwszy, bardziej hermetyczny od tego, który dzieje się w głowie dorastającej dziewczyny? Po powrocie z obozu w Auschwitz, Otto Frank, jedyny ocalały spośród członków ukrywającej we wspólnym mieszkaniu żydowskiej społeczności, odkrywa sekretny dziennik nastoletniej córki.
Dramat / Widownia kameralna /
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy /

Tekst: Eric-Emmanuel Schmitt
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Krzysztof Prus
Scenografia: Marek Mikulski
Asystent scenografa: Maciej Mikulski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

„Sądzę, że będę Ci mogła wszystko powierzyć,
tak […]

WIĘCEJ...

HOTELOWE MANEWRY – Michael McKeeverKup bilet

* WSZYSTKIE *

Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –

Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…

Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ

farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy

Pech sprawił, […]

WIĘCEJ...

NEMA – Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...

NEMA – Koffi KwahuléKup bilet

* WSZYSTKIE *

SPEKTAKL DLA WIDZÓW DOROSŁYCH
Dramat
Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Bez przerwy
– – – – – –
„Nema” w reżyserii Katarzyny Deszcz (znanej m.in. z realizacji zabrzańskich „Matek” i „Podopiecznych”) opowiada historię Nemy i Idalii, Nicolasa i Beniamina. Dwie kobiety, dwóch mężczyzn, dwa małżeństwa. Dwa światy, które istnieją obok siebie.

Tekst: Koffi Kwahulé
Przekład: Jan Nowak
Reżyseria: Katarzyna Deszcz
Scenografia: Andrzej Sadowski
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska

Niezależnie od statusu społecznego, bohaterowie mierzą się z podobnymi problemami: przemocą, zastraszeniem, łamaniem stereotypów. Idalia, kobieta sukcesu, dowiaduje się o problemach małżeńskich Nemy, swojej gosposi. Matka Beniamina niechętnym okiem patrzy na Idalię. Wolałaby, żeby synowa zajęła […]

WIĘCEJ...
Font Resize
Kontrast