Od 2011 r. aktorka Teatru Nowego w Zabrzu.
Rocznik 1984. W 2008 r. zdała egzamin eksternistyczny dla aktorów dramatu przed Komisją Egzaminacyjną ZASP. Współpracowała z Nowym Teatrem w Warszawie (K. Warnke „Uwodziciel” reż. K.Warnke), Sceną Prapremier InVitro w Lublinie (A. Pałyga „Ostatni taki ojciec”, reż. Ł. Witt-Michałowski), Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie (W. Shakespeare, „Sen Podszewki” reż. R. Czechowski), katowickim Teatrem Rawa (E. Walsh „Disco Pigs” reż K. Maciejaszek), Tesinske Divadlo w Czeskim Cieszynie (W. Shakespeare „Hamlet” reż. M. Tarant, M. McDonagh „Kaleka z Inishmaan” reż. K. Deszcz, L. M. Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza” reż. J. Batycki, M. Bułhakow „Mistrz i Małgorzata” reż. B. Kokotek, R. Thomas „Osiem kobiet”, reż. M. Strzępka).
Od 2011 r. aktorka Teatru Nowego w Zabrzu.
Nagrodzona:
2014 r. Nagrodą Aktorską za role Porti i Rachel w spektaklu „Jasiu albo Polish joke” w reż. M. Podstawnego na XIV Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze
2012 r. wyróżnieniem za role w spektaklu „Nieskończona historia” w reż. Uli Kijak na XII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” Zabrze
2003 r. Nagrodą za rolę indywidualną na IV Ogólnopolskim Przeglądzie Teatrów Niezawodowych w Ostrowie Wielkopolskim za monodram „Mariamne” w reż. M. Graf
W 2012 r. nominowana do nagrody im. Leny Starke za tytułową rolę w spektaklu „Balladyna” w reż. I. Villqista oraz Jane w spektaklu „Gorące lato w Oklahomie” w reż. K. Deszcz
2019 r. ZŁOTA MASKA za kreację w spektaklu MORZE CHICHE w reż. Łukasz Zaleskiego
2019 r. Nagroda Dziennika Teatralnego im. Zbigniewa Grucy fundowaną przez Stowarzyszenie Teatralne Tespis i Internetowy Dziennik Teatralny w Katowicach dla najlepszego aktora teatralnego w województwie śląskim i opolskim.
2019 r. Nagroda im. Leny Starke, ufundowana przez katowicki oddział ZASP. Za kreację aktorską w spektaklu dla dzieci słyszących i niesłyszących „Morze ciche” granym w języku migowym w Teatrze Nowym w Zabrzu.
2019 r. wyróżnienie aktorskie podczas XIX Festiwalu Dramaturgii Współczesnej “Rzeczywistość przedstawiona”
Obecnie na deskach zabrzańskiej sceny możemy podziwiać Anna Konieczną w spektaklach:
O CO BIEGA? Philip King w reż. Marcina Sławińskiego
HOTELOWE MANEWY Michael McKeever w reż. Marcina Sławińskiego
PLASTUSIOWY PAMIĘTNIK Maria Kownacka w reż. Zbigniewa Stryja
NEMA Koffi Kwahulé w reż. Katarzyny Deszcz
KOLACJA DLA GŁUPCA Francis Veber w reż. Marcina Sławińskiego
ZEMSTA Aleksander Fredro w reż. Zbigniewa Stryja
DZIENNIK ANNY FRANK Eric-Emmanuel Schmitt w reż. Krzysztofa Prusa
BALLADYNA Juliusz Słowacki w reż. Ingmara Villqista
MORZE CICHE Jeroen van Haele w reż. Łukasza Zaleskiego
KRÓLOWIE STRZELCÓW. SPORT W CIENIU IMPERIUM Piotr Rowicki w reż. Piotr Ratajczak
ŹLI ŻYDZI Joshua Harmon w reż. Marcina Podstawnego
KRÓLOWA ŚNIEGU wg Andersena w reż. Macieja Podstawnego
Przyjdź na przedstawienie Anny Koniecznej
Spektakl o „złotych latach” Górnika Zabrze jest pomyślany jako lokalna opowieść, z której legniccy twórcy zaproszeni do Teatru Nowego w Zabrzu są dobrze znani. Historia drużyny przełoży się w sposób naturalny na ludzi, którzy ją tworzyli i na miasto, w którym się rozgrywała.
Opowieść o Górniku nie będzie jednak stricte dokumentalna. Teatr nie lubi dosłowności. Artyści tworząc lokalne opowieści czerpią szeroko z faktów, ale potem pozwalają sobie przełożyć je na teatralną metaforę. Dzięki temu spektakl nie pozostaje jedynie lokalny – robi się zrozumiały dla mieszkańców innych […]
Spektakl o „złotych latach” Górnika Zabrze jest pomyślany jako lokalna opowieść, z której legniccy twórcy zaproszeni do Teatru Nowego w Zabrzu są dobrze znani. Historia drużyny przełoży się w sposób naturalny na ludzi, którzy ją tworzyli i na miasto, w którym się rozgrywała.
Opowieść o Górniku nie będzie jednak stricte dokumentalna. Teatr nie lubi dosłowności. Artyści tworząc lokalne opowieści czerpią szeroko z faktów, ale potem pozwalają sobie przełożyć je na teatralną metaforę. Dzięki temu spektakl nie pozostaje jedynie lokalny – robi się zrozumiały dla mieszkańców innych […]
Spektakl o „złotych latach” Górnika Zabrze jest pomyślany jako lokalna opowieść, z której legniccy twórcy zaproszeni do Teatru Nowego w Zabrzu są dobrze znani. Historia drużyny przełoży się w sposób naturalny na ludzi, którzy ją tworzyli i na miasto, w którym się rozgrywała.
Opowieść o Górniku nie będzie jednak stricte dokumentalna. Teatr nie lubi dosłowności. Artyści tworząc lokalne opowieści czerpią szeroko z faktów, ale potem pozwalają sobie przełożyć je na teatralną metaforę. Dzięki temu spektakl nie pozostaje jedynie lokalny – robi się zrozumiały dla mieszkańców innych […]
Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –
„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…
Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Muzyka: Jarek Babula
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska
…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił […]
Komedia
Czas trwania: 2 godziny / Jedna przerwa
– – – – – –
„Kolacja dla głupca” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego opowiada o perypetiach zamożnego wydawcy bestsellerów Pierre’a, na którego pewnego wieczoru spada istna plaga nieszczęść: wypada mu dysk w kręgosłupie, zostawia go żona, narzuca się niechciana kochanka, nęka kontroler podatkowy. A wszystko to za sprawą cały czas usiłującego mu pomóc skromnego księgowego…
Tekst: Francis Veber
Przekład: Barbara Grzegorzewska
Reżyseria: Marcin Sławiński
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Muzyka: Jarek Babula
Asystent scenografa: Marta Wieczorek
Asystent reżysera: Jakub Piwowarczyk
Inspicjent/sufler: Grażyna Nowosielska
…którego Pierre uznał za wyjątkowego głupca i zaprosił […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.
Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.
Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]
Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.
Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.
Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.
Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.
Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]
Historie łóżkowe, to jedna z najlepszych, błyskotliwych i najczęściej wystawianych komedii kanadyjskiego autora Norma Fostera., w której mamy okazję poznać przezabawne losy mieszkańców prowincjonalnego miasteczka w Kanadzie.
Sześć scen w różnych pokojach, w których głównym meblem jest.. łóżko.
Para 50-latków, by zdobyć pieniądze na studia swojego ukochanego […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 1 godz. 40 min.
Scena Kameralna (Park Hutniczy 11)
– – – – – –
Umarł ukochany dziadek (ocalony z Holokaustu) i zostawił cenną rodzinną pamiątkę. Kto powinien ją odziedziczyć? Apodyktyczna nacjonalistka, „żydowska nazistka”, jak ją nazywa jej brat, fanatyczka religijna Diana? Czy on sam, chociaż przyjechał już po pogrzebie z Aspen, gdzie jeździł na nartach ze swoją nieżydowską narzeczoną? A może jego brat, który wolałby trzymać się z dala od rodzinnych awantur?
Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
Reżyseria: Marcin Sławiński
[…]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 1 godz. 40 min.
Scena Kameralna (Park Hutniczy 11)
– – – – – –
Umarł ukochany dziadek (ocalony z Holokaustu) i zostawił cenną rodzinną pamiątkę. Kto powinien ją odziedziczyć? Apodyktyczna nacjonalistka, „żydowska nazistka”, jak ją nazywa jej brat, fanatyczka religijna Diana? Czy on sam, chociaż przyjechał już po pogrzebie z Aspen, gdzie jeździł na nartach ze swoją nieżydowską narzeczoną? A może jego brat, który wolałby trzymać się z dala od rodzinnych awantur?
Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
Reżyseria: Marcin Sławiński
[…]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…
Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy
Pech sprawił, […]
Farsa
Czas trwania: 1 godz. 30 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
Akcja farsy „Hotelowe manewry” w reżyserii mistrza tego gatunku Marcina Sławińskiego, dzieje się w 1942 roku w wielogwiazdkowym hotelu Palm Beach Royale, gdzie ma odbyć się uroczysty koncert dla wyjeżdżających na front żołnierzy. Jak się okazuje w koncercie mają wystąpić dwie nienawidzące się artystki i… żadna z nich nie wie, że wystąpi ta druga…
Tekst: Michael McKeever
Reżyseria: MARCIN SŁAWIŃSKI
Scenografia: ANNA SEKUŁA
Kierownictwo muzyczne: MARZENA MIKUŁA-DRABEK
Ruch sceniczny: AGNIESZKA ŚLUSAREK
Teksty piosenek: MARIAN HEMAR I DARIUSZ CZAJKOWSKI
Inspicjent/sufler: EDYTA BICZ
farsa
czas trwania: 1 godz. 30 min.
bez przerwy
Pech sprawił, […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
adaptacja, teksty piosenek i reżyseria: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
przygotowanie wokalne: Marzena Mikuła-Drabek
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
animacja elementów scenografii: Adam Tarkowski i Rafał […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
na podstawie „Niesamowitych przygód dziesięciu skarpetek”
autor: Justyna Bednarek
reżyseria i adaptacja: Zbigniew Stryj
kostiumy: Joanna Puk
scenografia: Zbigniew Stryj, Joanna Puk
formy lalkowe, animacja i choreografia: Magdalena Ołdziejewska
muzyka: Bogdan Kisiel
projekcje: Rafał Pieruszka, Paweł Janicki
asystent reżysera: Robert Lubawy
Mała Be – bohaterka spektaklu opowiada o przygodach skarpetek, które ruszyły w podróż. Ruszyły z ciekawości […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 1 godz. 40 min.
Scena Kameralna (Park Hutniczy 11)
– – – – – –
Umarł ukochany dziadek (ocalony z Holokaustu) i zostawił cenną rodzinną pamiątkę. Kto powinien ją odziedziczyć? Apodyktyczna nacjonalistka, „żydowska nazistka”, jak ją nazywa jej brat, fanatyczka religijna Diana? Czy on sam, chociaż przyjechał już po pogrzebie z Aspen, gdzie jeździł na nartach ze swoją nieżydowską narzeczoną? A może jego brat, który wolałby trzymać się z dala od rodzinnych awantur?
Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
Reżyseria: Marcin Sławiński
[…]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Czas trwania: 1 godz. 40 min.
Scena Kameralna (Park Hutniczy 11)
– – – – – –
Umarł ukochany dziadek (ocalony z Holokaustu) i zostawił cenną rodzinną pamiątkę. Kto powinien ją odziedziczyć? Apodyktyczna nacjonalistka, „żydowska nazistka”, jak ją nazywa jej brat, fanatyczka religijna Diana? Czy on sam, chociaż przyjechał już po pogrzebie z Aspen, gdzie jeździł na nartach ze swoją nieżydowską narzeczoną? A może jego brat, który wolałby trzymać się z dala od rodzinnych awantur?
Tłumaczenie: Hanna Szczerkowska
Reżyseria: Marcin Sławiński
[…]
“Zemsta” to najsłynniejsza komedia Aleksandra Fredry, napisana mistrzowskim wierszem i ze świetnie zarysowanymi postaciami. Akcja utworu dzieje się w Polsce – czyli wszędzie.
* * *
Komedia, Czas trwania: 1 godz. 40 min. / Jedna przerwa
– – – – – –
W momencie lwowskiej prapremiery w 1834 r. sztuka ta odwoływała się niby do dawnego świata kontuszowego, który żył gdzieś poza czasem i przestrzenią; nie krytykowała szlachetczyzny ani też jej nie pochwalała. “Zemsta” jest parodią polskiego charakteru narodowego, dotyczącą nie tylko szlachty, ale także tych co przyszli po niej, przejmując jej cechy. Zwarta akcja utworu toczy się szybko, poprzez zaskakujące zwroty i nieoczekiwane zmiany sytuacji.
Reżyseria: […]
Zapraszamy Państwa na prawdziwie zaskakujący i intrygujący spektakl, którego obejrzenie części drugiej , jak mówi przewrotnie tytuł, niekoniecznie zobowiązuje do obejrzenia pierwszej. Zapytacie dlaczego? Ponieważ „Dom lalki”. Część druga.” Lucasa Hnath’a, napisana w roku 2017 to kontynuacja losu Nory – bohaterki innego dzieła, autorstwa Henryka Ibsena, napisanego w 1879 roku… Akcja spektaklu w reżyserii Katarzyny Deszcz rozgrywa się 15 lat po odejściu Nory. Wróciła…. Ale dlaczego? […]
Zapraszamy Państwa na prawdziwie zaskakujący i intrygujący spektakl, którego obejrzenie części drugiej , jak mówi przewrotnie tytuł, niekoniecznie zobowiązuje do obejrzenia pierwszej. Zapytacie dlaczego? Ponieważ „Dom lalki”. Część druga.” Lucasa Hnath’a, napisana w roku 2017 to kontynuacja losu Nory – bohaterki innego dzieła, autorstwa Henryka Ibsena, napisanego w 1879 roku… Akcja spektaklu w reżyserii Katarzyny Deszcz rozgrywa się 15 lat po odejściu Nory. Wróciła…. Ale dlaczego? […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]
Czas trwania: 2 godz. 15 min.
– – – – – –
Czy tytułowa Balladyna, wyuzdana, żądna władzy, bezwzględna, przesiąknięta zbrodniczymi skłonnościami, jest kobietą jednoznacznie złą? Otaczający ją świat drapieżnych ludzkich zachowań nasyconych złem skłania ją do popełniania kolejnych zbrodni. I tak powoli gmatwa się w sieciach własnych intryg, a konsekwencje popełnienia jednego błędu doprowadzają ją do tragicznego końca.
Reżyseria: Ingmar Villqist
Scenografia: Marcel Sławiński i Katarzyna Sobańska
Spektakl w reżyserii Ingmara Villqista jest przenikliwą interpretacją tekstu Juliusza Słowackiego, w której reżyser przeciwstawia się prostolinijnemu spojrzeniu na pasmo nieszczęść poszczególnych postaci, których bezpośrednią sprawczynią jest Balladyna. Być może to inni bohaterowie sztuki ponoszą część odpowiedzialności […]